موفقیت نیمه دوم ماه تیر!

● فروردین در آ که در دل خسته توان در آید باز بیا که برتن مرده روان در آید باز این انتظار شیرین بر شما مبارک . آنچه که دنبالش هستید ، بسیار صحیح و ارزشمند است . اینک، چشم انتظار چیزی …

● فروردین
در آ که در دل خسته توان در آید باز
بیا که برتن مرده روان در آید باز
این انتظار شیرین بر شما مبارک . آنچه که دنبالش هستید ، بسیار صحیح و ارزشمند است . اینک، چشم انتظار چیزی هستید که قبلا داشته اید ، یا در این مرحله از زندگی یا مراحل پیشین... ولی به هر حال اینک در آرزوی یک موفقیت بزرگ می باشید . صبر کنید. آنگونه که یعقوب از دوری یوسف صبر کرد ، هر چند با اشک و آه ، اما در نهایت به نتیجه خواهید رسید . تلاشتان را بیشتر کنید . در تذهیب نفس و ایجاد آمادگی بیشتر خود بکوشید. وقتی آن گونه که لازم است خود را آماده کردید و استحقاق لازم را به دست آوردید ، محبوب چهره می گشاید . او دور نیست ، شما باید توان خود را افزایش دهید تا ببینید .
‌● اردیبهشت
دلا دلالت خیرت کنم به راه نجات
مکن به فسق مباهات و زهد هم مفروش
مژده باد برشما که خوشبختانه دوران سختی ها و بند و بستها و محدودیت هایی که داشته اید سر می رسد و به دوران آزادی نسبی خواهید رسید. دقت کنید که انشاء الله در این دوران هم از فرصتی که پیش می آید حسن استفاده را به عمل آورید . همیشه تعادل و میانه روی را پیشه کنید ؛ ضرورتی هم نیست که اطرافیان به طور دقیق از احوال ، آراء و توانمندی ها و نیازهای شما مطلع شوند. سعی کنید کمتر به جزییات زندگی تان آگاهی یابند و بالاخره اینکه شادی را به عنوان کلید موفقیت های خود تلقی کنید زیرا غم ، انسان را قبل از مرگ می کشد و انگیزه سازندگی و تلاش را از بین می برد.
● خرداد
ما در درون سینه هوایی نهفته ایم
بر باد اگر رود دل ما ، زان هوی رود
ظاهرا آنچه بدان می اندیشید ، حد اقل برای شما و در شرایط موجود ، منطقی نیست و نوعی هوا و هوس در آن نهفته است . تجزیه و تحلیل واقعی آن با خود شماست ؛ اما اگر به هر تقدیر این خواسته را پی گیری کنید ، موجب ناراحتی و غم خود خواهید شد. البته در صدق شما تردیدی نیست اما ممکن است مجموعه شرایط فعلی تان اینگونه باشد و با تغییر شرایط ، طبعا تصمیم گیری ها باید عوض شود. توصیه می کنیم با عزیزان با تجربه و پیشکسوت مشورت بفرمایید. انشاءالله خواسته های جایگزین و راه حل های بهتری را خواهید یافت.
● تیر
درد ما را نیست درمان ، الغیاث
هجر ما را نیست پایان ، الغیاث
از موضوعی سخت به تنگ آمده اید . کوشش های فراوان شما برای رفع مشکلات ، ظاهرا تا به حال به جایی نرسیده است. گاه احساس می کنید که دیگر نمی توانید مقابله و تحمل کنید. اما باید بدانید که وجود سختی ها و مشکلات ، بخشی طبیعی از زندگی معمولی انسانهاست ! یکی از راههای کسب تجربه ، انداز گیری میزان مقاومت افراد و شناخت شخصیت آدمها همین مشکلات ، دوری ها و گاه شکست های ظاهری است . مطمئن باشید که به زودی درهای رحمت به روی شما گشوده می شود . به شرط آنکه نگاهتان به عنایت حق و تکیه تان به کوشش صادقانه خودتان باشد.تولدتان مبارک.
● مرداد
مرا به کشتی باده در افکن ای ساقی
که گفته اند نکویی کن و در اب انداز
برای توفیق هر چه بیشتر و دست یابی به آنچه دوست دارید تنها راه برای شما پایداری و استقامت است . از سرزنش ظاهر بینان نهراسید و اگر با بررسی های خردمندانه و رایزنی های منطقی به تصمیمی مشخص رسیده اید ، همان مسیر خود را ادامه دهید ،استوار باشید و اطمینان داشته باشید که به هر حال خورشید حقیقت در پشت ابر روزگار باقی نمی ماند به زودی آنان که باید بدانند ، صحت عمل شما را درک خواهند کرد.همیشه شاد باشید و به امور جزیی اهمیت ندهید.
● شهریور
عشق تو نهال حیرت آمد
وصل تو کمال حیرت آمد
در مرحله حساسی از زندگی قرار دارید ، تا کنون برای رسیدن به کمال مطلوب خیلی تلاش کرده اید ، به نسبت دیگران هم موفقیت هایی داشته و دارید ، اما این مقدار کافی نیست . باید خیلی بیشتر تلاش کنید . هدفی که شما دارید سیار بزرگ است . هم نزدیک شدنش خطر ناک است و هم کنار گذاشتنش غلط است .حالا که این راه را انتخاب کرده اید باید همت بلندی داشته باشید ، زحمات زیادی را تحمل کنید و از آزمایشهای فراوانی موفق بیرون آیید. شما می توانید ، اگر در نیمه راه خسته نشوید و استقامت کنید.
● مهر
روشنی طلعت تو ماه ندارد
پیش تو گل ، رونق گیاه ندارد
شما دلی بی کینه همچون آینه دارید و خوشا به حالتان که می توانید چنین هنرمندانه و عاشقانه به زندگی بیندیشید. برای شما از غزل حضرت حافظ چند نصیحت عرضه می شود تا با اجرای آنها سعادتمندی تان به کمال برسد:
۱) لطفا بیش از گذشته احترام دیگران مخصوصا اطرافیانتان را نگاه دارید .
۲) شکوه و شکایت شما از برخی نارسایی های زندگی به جز غم خودتان ، هیچ سودی نخواهد داشت . پس صبر پیشه کنید.
۳) گاهی از اید خدا غافل می شوید . این خسران بزرگی است که نباید مرتکب شوید.
۴) فراموش نکنید که مشکلات زندگی ، دامان همه افراد را می گیرد پس فقط شما تنها نیستید که گاهی مشکل دارید . لطفا با دیگران همدل تر باشید.
۵) بر ارتباط خود با خداوند بیفزایید.
● آبان
چرا حافظ چو می ترسی از هجر
نکردی شکر ایام وصالش ؟!
مدتی است پریشانی خواصی داری. در فکر نوعی هجرت هستی ، گر چه آرزوی بهتر شدن شرایط زندگی ، همیشه خوب است و موجب تحرک در زندگی می شود اما متاسفانه به نظر می رسد شما آرزوها را جدی تر از آن گرفته اید که باید بگیرید ، به همین جهت آرامش کامل و لازم ندارید، توصیه حافظ بزرگ به شما این است که قدر آنچه دارید بدانید فهرست آنچه را دارید تهیه کنید و بررسی نمایید که چه میزان توانایی در وجودتان نهفته است. این بررسی موجب شادمانی شما می شود و به خانه ، وطن و امکانات خود بیشتر ارج خواهید نهاد.یادتان باشد که :
شکر نعمت نعمتت افزون کند
کفر ، نعمت از کفت بیرون کند.
● آذر
حال دل با تو گفتنم هوس است
خبر دل شنفتنم هوس است
آنچه شما به آن می اندیشید مطلوب است و در جهت تکامل شماست . اما راه رسیدن به آن کمی پیچیده به ظر می رسد . سعی کنید شرایط خودتان را دقیق تر شناسایی کنید . برای ارزیابی خودتان از ذهنیت های قبلی کناره بگیرید. بپذیرید که هر کس نواقصی دارد و نقاط قوتی هم دارد . پس انتظارتان را با امکاناتتان تطبیق دهید. ضمنا در فکر این نباشید که نتیجه کار به زودی به شما می رسد یا کمی طول می کشد. آنچه مهم است اینکه انشاء الله شما به نتیجه می رسید و شاهد مقصود را در آغوش خواهید کشید ، این مهم ترین مسئله است . ضمنا برای رسیدن به مقصود ، ضرورت دارد که خودتان را از غرور ، تعصب و هر چه که منجر به خودخواهی های ظاهری و باطنی می شود تصفیه کنید. عبادت واقعی ، کلید نهایی حل مشکل شماست.
● دی
مجمع خوبی و لطف است عذار چومهش
لیکنش مهرو وفا نیست ، خدایا بدهش
به نظر می رسد که به چیزی یا شخصی یا مقامی دلبسته اید که سطحی ، جوان ، ناپخته، و زودگذر می باشد! شیرینی ، جذابیت و دلربایی خاص دارد اما آن طور که باید پایدار و ارزشمند نیست ، باید زمان بیشتری به خودتان بدهید تا با پختگیو بررسی عمیق تری به دنبال خواسته کامل تر بگردید. در هر حال حس عاشقی و علاقه ای که در شما هست ارزشمند می باشد و نباید به طور کلی از راهی که در پیش گرفته اید و خواسته ای که دارید چشم بپوشید فقط از شتابزدگی و تصمیم عجولانه بپرهیزید.
● بهمن
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافری ست رنجیدن
دوست گرامی! در پیچیده ترین شرایط روحی قرار داری ، از سویی کوشش شما در تحمل مشکلات و دم برنیاوردن است و از سویی دیگر احساس می کنید که شاید فرصت کافی در اختیار نداشته باشید و از این همه صبر و تحملی که می کیند نتیجه نهایی را به دست نیاورید. صبور باشید ، چنین نیست. شما به همان رویه صحیح خود ادامه دهید . از طریق خوش بینی ، عیب پوشی ، دوست داشتن انسانها و اخلاق انسانی، به زودی واقعه ای در زندگی تان روی خواهد داد که پرده از بسیاری امور کنار می زند و حقایقی چندین ساله برملا می شود، خورشید زیر ابر نمی ماند.
● اسفند
گنج زرگر نبود، کنج قناعت باقی است
انکه آن داد به شاهان ، به گدایان این داد!
به نظر می رسد مشکلی دارید. مشکلی بزرگ . مشکلی که ممکن است بعضی ها بگویند که هیچ راه حلی ندارد. اما این طور نیست . گاهی بعضی مشکلات در نظر اول خیلی بزرگ به نظر می رسند اما بعدا با بررسی های دقیق تر ، از عظمتشان کاسته می شود . اصلا گاهی می شود از بعضی خواسته ها چشم پوشید و در برابر آنها قناعت نشان داد ، چون بسیاری از مردم هم بوده و هستند که آنچه شما ندارید، آنها هم ندارند. پس می توان با عزت نفس و قناعت با برخی مشکلات مقابله کرد . البته شما در آینده انشاء الله به نتیجه خواهید رسید چون حافظ می گوید: بعد از این دست من و دامن سرو و لب جوی.