عدس پلو با قارچ

قبل از هجوم فست فودها و یا سایر غذاهای طبخ و آماده طبخ، خانواده ها هفته ای تا دو بار هم «عدس پلو» با گوشت قلقلی و یا با خرما و كشمش می خوردند شاید اصلاً به این موضوع هم فكر نمی كردند …

قبل از هجوم فست فودها و یا سایر غذاهای طبخ و آماده طبخ، خانواده ها هفته ای تا دو بار هم «عدس پلو» با گوشت قلقلی و یا با خرما و كشمش می خوردند شاید اصلاً به این موضوع هم فكر نمی كردند كه ذخیره فسفر مغزشان هیچ گاه ته نخواهد كشید!
● مواد اولیه و طرز تهیه عدس پلو و قارچ:
▪ مواد اولیه: برنج فرد اعلا: یك كیلو، عدس درشت و سبزرنگ: ۲۵۰ گرم، قارچ: ۲۵۰ گرم، گوشت چرخ كرده: ۲۵۰ گرم، رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپخوری، روغن مایع: یك فنجان، پیاز سرخ شده: ۲ قاشق غذاخوری، زعفران ساییده: به مقدار دلخواه.
اما نمك به اندازه استاندارد با این تاكید كه دستتان برای خوردن فلفل كاملاً باز است.
▪ شیوه پخت: برنج را شسته و با نمك خیس می كنیم. عدس را ۳-۲ ساعت قبل خیس كرده و می گذاریم با ۳ فنجان آب بپزد تا آب آن كشیده شود.
گوشت چرخ كرده را با روغن و پیازداغ تفت می دهیم. قارچ را حلقه حلقه می كنیم و با رب گوجه فرنگی، نمك و فلفل به گوشت اضافه می كنیم.
سپس یك فنجان آب به گوشت می افزاییم و می گذاریم بپزد. عدس پخته را به گوشت و قارچ پخته افزوده و پس از پختن برنج، آن را لابه لای برنج می ریزیم. مقداری روغن روی برنج می ریزیم و می گذاریم دم بكشد.