پلاریزه کردن تصویرها در عکاسی

فیلترهای پلاریزه کننده صفحات را تیره و عبور نور را کم می‌کنند (به‌ویژه نوع پلاستیکی آن) این فیلترها نور عبوری را کاهش می‌دهند، بنابراین هنگامی که شما نور پلاریزه شده را از …

فیلترهای پلاریزه کننده صفحات را تیره و عبور نور را کم می‌کنند (به‌ویژه نوع پلاستیکی آن) این فیلترها نور عبوری را کاهش می‌دهند، بنابراین هنگامی که شما نور پلاریزه شده را از یک شیء عبور می‌دهید، ویژگی هشداردهنده نوری پلاستیکی در رنگ و سایه‌ها دیده می‌شود. متخصصان این رنگ‌ها را برای ارزیابی میزان فشار در زمان مراحل تولید به‌کار می‌برند.
زمانی که یک شیء شکل می‌‌‌گیرد هر یک از سطوح آن میزان فشار گوناگونی را تحمل می‌کنند. این میزان فشارها توسط پلاریزه کردن نور و دیدن چگونگی مکانی که نور در آنها می‌شکند، قابل رؤیت است. کارنشاسان معتقدند که رنگ‌های به‌دست آمده به این روش اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهند. در نظر بگیردی که سوژه‌های عکاسی بسیار کوچک هستند.
پس بسیار آسان و ارزان است که از آنچه توسط نور پلاریزه شده در زمان فراتابش برای اشیاء اتفاق می‌افتد عکس بگیرید. این در صورتی امکان‌پذیر است که شما فیلتر پلاریزه شده داشته باشید. بسیاری از عکاسان این ابزار را دارند. علاوه بر فیلتر پلایزه شما به منبع نوری برای نوردهی پس‌زمینه اشیاء مثل جعبه نور نیازمندید. در پایان شما نیازمند صفحه پلاریزه ۱۴٭۱۱ یا ۱۰٭۸ اینچ هستید تا بین شیء و منبع نور قرار گیرد. در این شرایط صفحه پلاریزه خنثی خاکستری توصیه می‌شود.
● Trasparent (فراتابش):
به بازار، تاریخ یا بخشی از برنامه‌های اطلاق می‌شود که آنقدر یکنواخت کار می‌کند که برای کاربر غیرقابل رؤیت است. صفحاتی با اندازه ۱۵٭۸/۵ اینچ با بهاء پائینی فروخته می‌شود. کار را با قرار دادن یک صفحه پلاریزه در جعبه نور شروع کنید. سپس با پوشاندن منافذ نور پشت صفحه پلاریزه از ورود نورهای غیرپلاریزه به دوربین جلوگیری کنید. پس از آن پلاریزه کننده را در روی لنز دوربین قرار دهید. یک پلاریزه کننده خطی در اینجا کاربرد مفیدی دارد اما بهتر است از فیلتر گرد استفاده کنید، زیرا مشکلات کمتری نسبت به انواع پلاریزه‌کننده‌های ارزان‌تر، خطی و ساده‌تر دارد. صفحه پلاستیکی صاف را روی منبع نور قرار دهید. لامپ را روشن کرده و تمام لامپ‌های دیگر را خاموش کنید.
زمانی که شیء موردنظر را بین پلاریزه کننده دیدید، درمی‌یابید که این شیء مملو از هزاران رنگ است. پلاریزه کننده گرد را بچرخانید تا به میزان رنگ دلخواه خود برسید. بدین دلیل که رنگ زیادی توسط دو پلاریزه کننده بلوکه می‌شود سرعت شاتر شما بسیار کم‌ خواهد بود. در این حالت توصیه می‌کنیم که از سه پایه با ستون مرکزی قابل جابه‌جائی یا ابزار دیگری استفاده کنید تا اینکه بخواهید دوربنی خود را بالای صحنه به حالت معلق نگه دارید.