نان خامه ای با سس شکلات

این نان های کوچک پر شده با خامه که با سس شکلاتی روکش شده اند شیرینی مورد علاقه بچه ها و بزرگسالان هستند. آنها را با حوصله و سر فرصت تهیه کنید و با اعضای خانواده از خوردنشان لذت ببرید. ● …

این نان های کوچک پر شده با خامه که با سس شکلاتی روکش شده اند شیرینی مورد علاقه بچه ها و بزرگسالان هستند. آنها را با حوصله و سر فرصت تهیه کنید و با اعضای خانواده از خوردنشان لذت ببرید.
● مواد لازم؛
▪ ۶۰ گرم آرد سفید
▪ ۱ قاشق چایخوری پودر قند
▪ ۵۰ گرم کره
▪ ۲ عدد تخم مرغ درشت
▪ برای داخل نان خامه ای؛
▪ ۳۰۰ گرم خامه
▪ ۲ قاشق سوپخوری پودر قند
▪ برای سس شکلات؛
▪ ۱۷۵ گرم شکلات ساده
● طرز تهیه؛
فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را با کمی روغن چرب و آماده کنید.
۱۵۰ میلی لیتر آب سرد را همراه با کره در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار داده، مرتب هم بزنید تا کره کاملاً ذوب شود. وقتی کره ذوب شد بلافاصله اجاق را خاموش کنید زیرا جوشیدن بیش از اندازه آب موجب تبخیر آن و کم شدن حجم آب می شود. آرد و پودر قند را از قبل مخلوط و آماده کنید و یک باره آن را در آب جوش حاوی کره بریزید در حالی که با دست دیگر مرتب مخلوط را هم می زنید. به هم زدن ادامه بدهید تا خمیر سفت شده و به صورت یک گلوله درآید، به طوری که چیزی از آن چسبیده به دیواره ظرف باقی نماند. برای هم زدن این خمیر از همزن برقی هم می توانید استفاده کنید تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و هم بزنید، سپس مقداری از آن را با خمیر مخلوط کنید. وقتی مخلوط یکنواخت شد مقدار بیشتری از تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره ورز دهید تا همه تخم مرغ به این ترتیب به خمیر افزوده شود و آن را به خمیری یکنواخت و نرم تبدیل کند. مقداری آب در سینی فر بریزید و سپس آن را خالی کنید تا سطح روی سینی مرطوب شود و به این ترتیب هنگام پخت شیرینی ها در فر این آب تبخیر شده و محیط داخل فر را اندکی مرطوب می کند و موجب پف کردن شیرینی می شود.
مقادیری به اندازه یک قاشق از خمیر را برداشته و به صورت کروی فرم بدهید و با فاصله ۵/۲ سانتی متر از یکدیگر روی سینی فر بچینید. اگر می خواهید شیرینی ها ریز و مینیاتوری باشند از قاشق مرباخوری استفاده کنید.
سینی فر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. سپس حرارت فر را به ۲۵۰ درجه سانتیگراد افزایش دهید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر در فر بپزند تا طلایی شوند. سینی فر را بیرون بیاورید و با نوک یک کارد تیز شیرینی ها را از کنار سوراخ کنید تا بخار حبس شده در آنها خارج شود. سپس چند دقیقه دیگر شیرینی را در فر قرار دهید و بعد روی شبکه سیمی سرد کنید.
خامه را با همزن برقی کمی بزنید تا اندکی فرم بگیرد سپس پودر قند را افزوده و دوباره بزنید تا پودر قند در آن حل شده و خامه فرم بگیرد. آن را در یخچال قرار دهید.
شکلات را خرد کرده در یک ظرف کوچک بریزید و آن را در ظرف بزرگتری محتوی آب جوش قرار دهید. شکلات را هم بزنید تا ذوب شود.وقتی شیرینی ها کاملاً سرد شدند آنها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. مقداری خامه در میان دو نیمه شیرینی بریزید و با سس شکلات آن را تزئین و سرو کنید.