خرده فرمایشات همیشگی كدبانوگری

اكنون خانه داری امری است ساده و در عین حال پیچیده نیز هم!اگر خانه داری را كمی مترادف با كدبانوگری در نظر بگیریم،آن زمان ریزه كاری های خاص خود را دارد كه بیشتر از عهده خانم خانه …

اكنون خانه داری امری است ساده و در عین حال پیچیده نیز هم!اگر خانه داری را كمی مترادف با كدبانوگری در نظر بگیریم،آن زمان ریزه كاری های خاص خود را دارد كه بیشتر از عهده خانم خانه بر می آید.
۱) تمییز كردن حباب:
حباب چراغ ها را ماهی یك بار بشویید.برای انجام این كار ابتدا چراغ را از سر پیچ باز كنید و با پارچه آغشته به كف وصابون پاك كنید .
۲) وقتی كتری رسوب می گیرد:
مقداری مساوی آب وسركه درون كتری ریخته وبگذارید بجوشد سپس كتری را از روی حرارت برداشته و بگذارید تمام شب به همان حالت بماند بعد كتری را تمییز كنید .
۳) ماشین لباسشویی:
اگر می خواهید عمر مفید ماشین لباسشویی زیاد شود هر ماه یكی دو بار روی قسمت های استیل و لاستیكی آن وازلین بمالید وبا پارچه نرم و لطیفی آن را مالش دهید.
۴) رفع بو از ظروف:
برای بر طرف كردن بوی ظروف كافی است كه كمی آب گرم مخلوط با گرد خردل روی آن ریخته سپس بشویید و بعد با آب آن را شست وشو داده سپس ظرف را خشك كنید .
۵) رفع بوی كپك از ظروف چایخوری و قهوه خوری:
اغلب قوری و یا قهوه جوش را كه مدتی بدون استفاده بمانند بوی خاصی می گیرند مانند بوی كپك زدگی،برای جلوگیری از این مشكل یك حبه قند درون آن بیندازید.این حبه قند بوی درون ظرف را به خود می گیرد و هنگام استفاده نیز بوی كپك از بین رفته است.
۶) تمیز كردن رادیاتور شوفاژ:
برای این كار زیر و رو و اطراف رادیاتور را روزنامه خیس قرار می دهیم و سپس با دمیدن هوای جاروبرقی آن را تمییز می كنیم،برای پاك كردن پره های رادیاتور از یك دستمال نمدار و یك برس دسته بلند كمك بگیرید.
۷) گفته می شود بین وسایل یك منزل،دستگاه تلفن از همه كثیف تر است شما می توانید به كمك یك تكه پنبه و الكل یا كمی عطر،تلفن را پاك كرده و حالت روز اول را به آن بدهید.
۸) نظافت وسایل چرمی:
صندلی هاو وسایل چرمی را با مخلوطی از سفیده تخم مرغ كه خوب زده اید و كف كرده و چند قطره سركه هم به آن اضافه كرده اید می توانید به راحتی تمیز كنید.

مریم دلیران