سکسکه  چگونه بوجود میآید؟

سکسکه عبارت است از انقباضات ناخودآگاه و مکرر عضله دیافراگم . سکسکه یک علامت است و نه یک بیماری . در ایجاد سکسکه دیافراگم «عضله بزرگ و نازکی که قفسه سینه را از شکم جدا می سازد» و عصب …

سکسکه عبارت است از انقباضات ناخودآگاه و مکرر عضله دیافراگم . سکسکه یک علامت است و نه یک بیماری . در ایجاد سکسکه دیافراگم «عضله بزرگ و نازکی که قفسه سینه را از شکم جدا می سازد» و عصب فرنیک «عصبی که دیافراگم را به مغز وصل میکند» نقش دارند . تقریبا" همه ممکن است دچار سکسکه شوند و حتی جنینی که در رحم مادر است .
● عـــــــلل
تحریک اعصابی که عضلات تنفسی ، خصوصا" دیافراگم را تحریک میکنند . علت سکسکه کوتاه مدت معمولا" ناشناخته است . در صورتی که سکسکه طولانی مدت باشد یا بطور مکرر رخ دهد ، امکان دارد به علل زیر ایجاد شده باشد .
خوردن یا آشامیدن غذا یا نوشیدنی داغ یا مواد تحریک کننده «بیمارهای پرده جنب «پرده نازکی که روی ریه ها را می پوشاند . ذات الریه . «ارومی «جمع شدن مواد زاید سمی در اثر نارسائی کلیه .الکی بودن .
مصرف بعضی از داروها .اختلالات معده ، مری ، روده یا لوزالمعده حاملگی. تحریک مثانه . هیاتیت .گسترش سرطان از یک قسمت بدن به کبد . سابقه عمل جراحی اخیر ، خصوصا" روی شکم .
● درمــــــــان
روشهایی که در این جا ذکر میشوند برای دوره های کوتاه مدت سکسکه هستند د سکسکه طولانی مدت باید تحت بررسی پزشکی قرار گیرد د یک تعداد بیشتری از روش های زیر را به کار بندید تا بهترین آنها برای شما معلوم شود .
نفس خود را نگاه دارید و تا ۱۰ بشمارید .داخل یک کیسه کاغذی تنفس کنید د از کیسه پلاستکی استفاده نکنید زیرا ممکن است سه سوراخ بینی بچسبد انگشت شست خود را بین دندانها و لب بالا قرارد دهید د سپس لب بالا را با .
انگشت سبابه خود ، درست در زیر سوراخ بینی سمت راست ، فشار دهید انگشت سبابه خود را حدود ۲۰ ثانیه داخل هر گوش فشار دهید .
یک لیوان آب را با سرعت بنوشید نان خشک یا یخ خرد شده قورت دهید.زبان خود را به ملایمت بکشید .
«بازی «پول من رو تو برداشتید» با طرف «حواس پرت کردن .چشمان خود را ببنیدید و فشار ملایمی را به کره های چشم وارد کنید . یک قاشق چایخوری شکر خشک بخورید .