مرغ مینا با احساس و مستقل

نمی خواهیم بدگویی کاسکو را کنیم اما این پرنده شیطان گاه با لوس بازی‌ها و اطوارهایش حوصله آدم را سر می‌برد.پس اگر حوصله اداهای کاسکو را ندارید مرغ مینا پیشنهاد خوبی برای داشتن …

نمی خواهیم بدگویی کاسکو را کنیم اما این پرنده شیطان گاه با لوس بازی‌ها و اطوارهایش حوصله آدم را سر می‌برد.پس اگر حوصله اداهای کاسکو را ندارید مرغ مینا پیشنهاد خوبی برای داشتن یک حیوان خانگی سخنگو است.
● روحیه مرغ مینا
مرغ‌های مینا ‌بیشتر هندی، پاکستانی یا افغانی‌اند و در این میان نژاد هندی‌ از بقیه باهوش‌تر است. مرغ مینا در مقایسه با طوطی و کاسکو درد سر کمتری و هوش بیشتری دارد. این پرنده به اندازه طوطی حساس نیست و خیلی به صاحبش وابسته نمی‌شود. البته مرغ مینا رفتار‌های صاحبش را به خوبی درک می‌کند و نسبت به آن‌ واکنش نشان می‌دهد. این پرنده بسیار فعال و جسور است و برخلاف طوطی‌ها اصلاً خجالتی نیست و در مقابل غریبه‌ها هم به راحتی صحبت می‌کند. مرغ مینا از این‌که مورد توجه جمع قرار بگیرد، بسیار خوشحال می‌شود. همچنین جنس نر این حیوان از جنس ماده یادگیری بهتری دارد. روش تشخیص جنسیت مینا هم نگاه کردن به دهان باز پرنده است. داخل دهان پرنده نر سیاه است که اصطلاحاً می‌گویند سقش سیاه است.
● تغذیه
از نظر تغذیه هم نگران نباشید چون همه‌چیز می‌خورد و بیشتر از همه به غذا‌های نرم مثل بیسکویت نرم‌شده با آب تمایل دارد، اما بهترین غذا برای مینا دانه‌ای به نام پارس (پلت) است که می‌توانید از پرنده فروشی‌ها بخرید.
● جا و مکان
مرغ مینا عادت به ریخت و پاش زیادی به هنگام خوردن غذا دارد و بهتر است قفسش بزرگ باشد.با همه خوبی‌هایی که مرغ مینا دارد اما پایان قضیه غمناک است؛ چون این پرنده باهوش و شیرین، نسبت به طوطی‌های دیگر عمر کوتاه‌تری دارد، یعنی چیزی حدود ۱۲ تا ۱۴ سال.