دیدن فایل‌های تصویری در PSP

منوی Video جهت دیدن فیلم و فایل‌های تصویری با فرمت MP۴ می‌باشد و کسانی که می‌خواهند فایل‌های تصویری موبایل با دوربین‌های خود و یا فیلم‌های VCD را در PSP ببینند ابتدا باید آن را توسط برنامه‌های …

منوی Video جهت دیدن فیلم و فایل‌های تصویری با فرمت MP۴ می‌باشد و کسانی که می‌خواهند فایل‌های تصویری موبایل با دوربین‌های خود و یا فیلم‌های VCD را در PSP ببینند ابتدا باید آن را توسط برنامه‌های مخصوص مانند Xilisoft psp Video converter یا psp video manager یا برنامه‌های دیگری که برای این منظور ساخته شده و در شبکه اینترنت می‌توان آنها را دانلود کرد تبدیل به فرمت MP۴ کنند.
پس از دانلود کردن یکی از این برنامه‌ها و نصب آن بر روی کامپیوتر، فایل تصویری خود را توسط آن Encode کرده و تبدیل به فرمت MP۴ کنید (البته فایل‌هائی که ZIP هستند را قبل از آن باید توسط برنامه Winrar باز کنید).
پس از اینکار، دو فایل در اختیار دارید که باید نام‌های آنها به m۴v۰۰۰۱.MP۴ و دیگری (فایل تصویری) را به m۴v۰۰۰۰۱.THM تغییر دهید (اگر فایل‌های دیگری را پس از این خواستید در PSP بریزید باید عددهای ۱ را به ۲ و ۳ و ... تغییر دهید). اینک فایل تصویری شما برای اجراء در PSP آماده است اما قبل از ریختن آنها در PSP آماده است اما قبل از ریختن آنها در PSP، باید پوشه‌هائی نیز برای آن در PSP باز کنید.
ابتدا کابل USB کنسول خود را به کامپیوتر وصل کرده سپس به قسمت USB Connection رفته و در درایو عمودی (جائی‌که پوشه PSP وجود دارد) یک پوشه دیگر به نام MP_ROOT بسازید. روی پوشه کلیک کنید و داخل آن پوشه‌ٔ دیگری به نام ۱۰۰MNVO۱ (ممکن است در بعضی از PSPها این پوشه به نام ۱۰۱ANVO۱ ساخته شود) بسازید.
اینک مسیر PSP شما در کامپیوتر باید چنین باشد (ممکن است کامپیوتر، PSP شما را به‌عنوان درایو F یا J یا K و یا هر درایو دیگری بشناسد که در اینجا ما آن را به نام F می‌شناسیم)؛ F:?MP_ROOT/۱۰۰MNVO۱
حالا دو فایل تصویری فرمت شده را در پوشهٔ ۱۰۰MNV۰۱ بریزید و در منوس Video آن را تماشا کنید.
برای ریختن فایل‌های صوت در پوشهٔ Music کنسول PSP، باید از فایل‌های MP۳ استفاده کنید و با رفتن در آن قسمت، آنها را گوش دهید.
برای ریختن عکس در پوشهٔ Photo نیز با مشکلی برخورد نخواهید کرد. برای پاک کردن حافظه مموری و هر آنچه در آن ریخته‌اید می‌توانید در قسمت System Settings و سپس قسمت Format Memory Stick این عمل را انجام دهید.
بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم که با این کار هر آنچه در مموری دارید از بین خواهد رفت، پس می‌توانید قبل از انجام این کار، فایل‌های لازم را در کامپیوتر ذخیره کنید تا بتوانید دوباره آنها را داشته باشید.