قوانین تندرستی

● ۸ فرمان برای كاهش استرس ۱) پیاده‌روی كنید. سپس یك دوش آب گرم بگیرید چون براساس آخرین تحقیقات تركیب ورزش سبك و گرفتن دوش آب داغ تأثیر شگفت‌آوری بر كاهش نگرانی و همچنین فشار خون …

● ۸ فرمان برای كاهش استرس
۱) پیاده‌روی كنید. سپس یك دوش آب گرم بگیرید چون براساس آخرین تحقیقات تركیب ورزش سبك و گرفتن دوش آب داغ تأثیر شگفت‌آوری بر كاهش نگرانی و همچنین فشار خون شما می‌گذارد.
۲) از عطاری محله تركیبی از گیاهان شفابخش مانند نعناع، پونه، بابونه و بنفشه بخرید. این گیاهان را داخل وان آب داغ بریزید و حدود ۲۰ دقیقه داخل وان دراز بكشید. البته می‌توانید قبلاً این گیاهان را جوشانده و عصاره آنها را داخل وان بریزید.
۳) به یاد داشته باشید روزهای تعطیل، روزهای استراحت و آرامش است، پس از هر فكر و عملی كه كوچك‌ترین استرسی به شما وارد می‌كند، دوری كنید.
۴) سعی كنید خیلی كمال‌گرا و سختگیر نباشید و واقعیت‌ها را بپذیرید و براساس شرایط و وضعیت موجود برنامه‌ریزی كنید.
۵) از لحظات حال زندگی‌تان نهایت لذت را ببرید. برای داشتن یك روز زیبا حتماً نباید به بهترین رستوران رفت. می‌توان با یك غذای ساده در كنار عزیزان هم نهایت شادی را تجربه كرد.
۶) از خوردن ویتامین‌ها و مواد معدنی غافل نشوید. چون در زمان استرس میزان قند خون شما كاهش پیدا می‌كند و این مسأله باعث عدم جذب كلیسم، منیزیم و ویتامین‌های B در بدن می‌شود.
۷) سعی كنید دنیا را از ورای شیشه مثبت‌نگری بنگرید و مثبت فكر كنید.
۸) وقتی دچار استرس و تنش می‌شوید، بكوشید عضلات صورت خود را شل كرده و لبخند بزنید. مجسم كنید كه این لبخند در تمام صورت و حتی در چشمان شما پخش شده و همه صورت شما در حال خندیدن است. به خود بگویید: «چشمان من می‌درخشند» و در عین شادمانی و آرامش، یك نفس عمیق بكشید و چشم خود را ببندید و مجسم كنید كه هوا از كف پای شما وارد پاهایتان می‌شود و ازآنجا به سمت شكم و قفسه سینه می‌رود. به این ترتیب هوا را به سمت بالا بكشید. سپس عمل بازدم را انجام دهید و تجسم كنید كه هوا از همان مسیر به طرف پایین برمی‌گردد و از كف پاهایتان خارج می‌شود. در این لحظات به چانه، زبان و شانه‌هایتان آرامش و استراحت دهید. استرس شما برطرف خواهدشد.