کلیدهای طلائی برای جوان ماندن و سالم زندگی کردن

● میوه و سبزی زیاد مصرف کنید میوه‌ها و سبزی‌ها هر چه تیره‌تر و پررنگ‌تر باشند، همان‌قدر، قدرت آنتی‌اکسیدان بیشتری داشته و مفیدتر می‌باشند و از بروز سرطان و سایر بیماری‌ها …

● میوه و سبزی زیاد مصرف کنید
میوه‌ها و سبزی‌ها هر چه تیره‌تر و پررنگ‌تر باشند، همان‌قدر، قدرت آنتی‌اکسیدان بیشتری داشته و مفیدتر می‌باشند و از بروز سرطان و سایر بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.
● ماهی‌های پرچرب، زیاد مصرف کنید
ماهی‌های پرچرب از نظر امگا ۳، بسیار غنی می‌باشند. امگا ۳، این مادهٔ بسیار نافع، سبب سلامتی سلول‌ها بوده و به‌علت حفاظت از جدارهٔ رگ‌ها و تنگی و مسدود شدن رگ‌های خونی، از فشار خون بالا و سکتهٔ قلبی جلوگیری می‌کنند. امگا ۳ در تنظیم قند خون و سلامتی پوست هم مفید و مؤثر می‌باشد.
● آب زیاد میل کنید
آب یک مادهٔ حیاتی برای سلامتی بدن می‌باشد. تمامی فعل و انفعال‌های شیمیائی بدن، به واسطهٔ وجود آب کافی در بدن امکان‌پذیر است. روزانه نوشیدن دست کم ۸ لیوان آب توصیه می‌شود.
● با ورزش و راهپیمائی، قلب خود را تقویت نمائید
ورزش، قلب و دستگاه گردش خون را قوی‌تر کرده و سبب سوخت چربی‌ها می‌گردد. ورزش و راهپیمائی، اکسیژن‌رسانی به عضله‌های قلب، مغز و ... را بیشتر کرده و باعث سلامتی و زندگی خوب و بهتری می‌شود.
● از هیجان زیاد و استرس دوری کنید
استرس، سلامتی بدن را به خطر انداخته و سبب ضرر و زیان و حتی پیری زودرس می‌شود. باید تلاش کنیم تا می‌توانیم از استرس و هیجان‌ها دور مانده و متوجه این نکته باشیم که در دنیا هیچ چیزی باارزش‌تر از سلامتی و سعادت انسان نیست.
● سالی یک بار بدن خود را چک‌آپ کامل نمائید
بیشتر بیماری‌ها وقتی به موقع و زود تشخیص داده شوند، با مداوای لازم، خوب می‌شوند. در طب، تشخیص زود امری مهم و حیاتی می‌باشد و این میسر نیست مگر با چک‌آپ به موقع و منظم.

دکتر میر فروغ‌الدین فریور