میوه‌های بهاری

میوه های بهاری مانند گوجه سبز، چغاله بادام و توت فرنگی دارای منابع غنی ویتامین C و گروه B هستند و رعایت اصول بهداشتی در هنگام مصرف ضروری است. علیرغم این كه توت فرنگی از ویتامین …

میوه های بهاری مانند گوجه سبز، چغاله بادام و توت فرنگی دارای منابع غنی ویتامین C و گروه B هستند و رعایت اصول بهداشتی در هنگام مصرف ضروری است.
علیرغم این كه توت فرنگی از ویتامین C برخوردار است ولی به علت این كه دارای سطح متخلخلی است، می تواند جایگاه تجمع میكروب ها باشد، بنابراین باید قبل از مصرف، برگ آن را جدا و به مدت ۳۰ دقیقه در داخل آب قرار داد، سپس آن را استفاده كرد.
گوجه سبز، این میوه بهاری هم از منابع غنی ویتامین C برخوردار است اما مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود زیرا در افرادی كه حساسیت دارند موجب استفراغ و ترشی دهان می شود.
باید در خرید چغاله بادام دقت كافی صورت گیرد. به علت فروش عمده آن توسط دوره گردها، باید حتما قبل از مصرف ضد عفونی شود.
این ۳ میوه اگرچه از منابع مواد مغذی فراوانی برخوردار است و مصرف آن تامین كننده نیاز مواد مغذی بدن است ولی عدم رعایت اصول بهداشتی در حین مصرف می تواند پیامدهای مختلف گوارشی را در فرد ایجاد كند پس باید به شست و شوی كافی و دقیق آن حتما اطمینان داشته باشیم.
مصرف میوه جات باید در طول روز ۲ تا ۴ واحد باشد، میان وعده ها و ساعات ۱۰ صبح و ۴ بعد از ظهر یا قبل از خواب بهترین زمان های مصرف میوه است. به علت این كه می تواند فرد را از مصرف مواد نامناسب مانند انواع شیرینی جات و تنقلات باز دارد.