تغذیه

● چگونگی صرف غذا تغذیه مناسب فقط به جویدن و بلعیدن محدود نمی‌شود و این نیست كه شما بعد از اینكه غذا را فرو بردید، فراموش كنید چه چیزی خورده‌اید. نحوه غذا خوردن شما، هم بر روی رضایت …

● چگونگی صرف غذا
تغذیه مناسب فقط به جویدن و بلعیدن محدود نمی‌شود و این نیست كه شما بعد از اینكه غذا را فرو بردید، فراموش كنید چه چیزی خورده‌اید.
نحوه غذا خوردن شما، هم بر روی رضایت شما از خوردن تاثیر می‌گذارد و هم بر روی میزان انرژی و شادابی دریافتی. سعی كنید در اكثر مواقع هنگام غذا خوردن بنشینید و بدن و ذهن خود را در وضعیت آرامی قرار دهید. پیش از شروع، دمای بدن خود را پایین آورده و دست‌هایتان را بشویید. هنگام خوردن، فقط غذا را به دهان نگذارید و بجوید، برای چند لحظه صبر كنید، به فرآیند تهیه غذا فكر كنید، به انرژی كه به بدن و به نیروی فكری و احساسی شما می‌‌دهند نیز دقیق شوید.
از خداوند و از كسی كه غذا را برای شما آماده كرده تشكر كنید. شكرگزاری پیش از شروع صرف غذا كانال‌هایی را در ذهن باز می‌كنند كه شما به وسیله آنها بهتر می‌توانید انرژی ذهنی و احساسی را دریافت كنید.
همیشه غذا را به دقت بجوید. جویدن اولین مرحله عمل گوارش محسوب می‌شود. این امر به جذب مواد مغذی توسط بدن كمك می‌كند. تمركز بر روی جویدن، احساس رضایت از غذا خوردن را افزایش داده و غلبه بر عادات بد غذایی را آسان‌تر می‌كند. هنگامی كه در حال جویدن غذا هستید به انرژی كه غذا به روحتان می‌دهد فكر كنید و تجسم كنید كه چطور انرژی آن در جسم و روحتان منتشر می‌شود. بیشتر افراد به محض بلعیدن، فراموش می‌كنند چه چیزی خورده‌اند. این درحالی است كه بدن از آن لحظه به بعد شروع می‌كند به تجزیه مواد غذایی، سپس مواد مغذی آن را گرفته و به‌طور مقتضی آنرا در میان قسمت‌های مختلف بدن تقسیم می‌كند.
طی فرآیند «هضم» و «جذب» انرژی داخل غذا آزاد شده و بر روی حالات روحی، وضعیت ذهنی، افكار و احساسات، گفتار و حركات شما تاثیر می‌گذارد. زمانی كه خوردن غذا به اتمام می‌رسد، تازه این كارها شروع می‌شوند. زمانیكه غذا به اتمام رسید، برای اینكه فرصتی برای انجام این امور داده باشید، می‌توانید اندكی بر سر جای خود باقی بمانید و خداوند را به خاطر اینكه از شما مراقبت می‌كند و تمام نیازهایتان را برآورده می‌سازد، شكر كنید.