سفر به دنیای شادی

● برای داشته‌های‌تان سپاسگزار باشید. یکی از راه‌های مهمی که تأثیر نگرش مثبت را حفظ می‌کند، داشتن نگرشی همراه با قدردانی به زندگی است. در این لحظه در هر موقعیتی که هستید، هنوز …

● برای داشته‌های‌تان سپاسگزار باشید.
یکی از راه‌های مهمی که تأثیر نگرش مثبت را حفظ می‌کند، داشتن نگرشی همراه با قدردانی به زندگی است. در این لحظه در هر موقعیتی که هستید، هنوز هم چیزهائی وجود دارند که بابت آنها سپاسگزار باشید. مانند سلامت جسمی و روانی، وجود خانواده، دوستان و ... به اطرافتان و جائی‌که در آن زندگی می‌کنید، نگاه کنید. داشته‌های خود را در نظر بیاورید، شغل و همهٔ موهبت‌هائی را که از آن برخوردار هستید.
شکرگزار بودن، یکی از عامل‌های مهم شادمانی است. اگر قدردان داشته‌های خود باشید، شخصی شاد و خوشحال خواهید بود. از طرف دیگر، اگر همواره به نداشته‌های خود فکر کنید، بیشتر احساس بدبختی و بیچارگی می‌کنید.
اگر دائم در این مورد فکر کنید که چقدر خوشبخت هستید و بابت آن سپاسگزار باشید، این نگرش به کل زندگی شما سرایت می‌کند. فهرستی از همهٔ چیزهای باارزشی که دارید، تهیه کنید. هر زمان که احساس افسردگی و کسالت کردید، به آن مراجعه کنید و آن را بخوانید. اگر نمی‌توانید چیزی پیدا کنید تا برای آن قدردان باشید، به بیمارستان‌ها یا مرکزهای نگهداری از بی‌خانمانان بروید و سپس مشکل‌های خود را با مشکل‌های آنان مقایسه کنید.

منبع: ”سفر به دنیای شادی“ ”جیم داناوان“
مترجم: ”الهام آرام‌نیا - سید شمس‌الدین حسینی“