فیل گوش

یکی از گیاهان زیبا و جالب آپارتمانی فیل گوش و از خانواده آراسه هاست. کالادیوم های دو رگه از گونه کالادیوم بیکلر برزیلی گرفته شده اند که در سال های اخیر نگهداری آنها در آپارتمان …

یکی از گیاهان زیبا و جالب آپارتمانی فیل گوش و از خانواده آراسه هاست. کالادیوم های دو رگه از گونه کالادیوم بیکلر برزیلی گرفته شده اند که در سال های اخیر نگهداری آنها در آپارتمان ها روز به روز متداول تر می شود. از سرشاخه های این گیاهان برگ های بزرگ نوک تیزی می روید که دمبرگی دراز دارد و پهنه برگ با رنگ های شفاف و متناقض مانند سبز و سرخ یا قرمز و سفید تزئین یافته است.
این برگ های ظریف با متن های رنگی خوشایند خود ارزش زینتی بسیار دارد. در دوره استراحت باید سرشاخه های بی برگ و خشک آنها را در گردی سیاه پوشانده و در جعبه ای قرار دهند و سراسر زمستان در محل گرمی نگهداری شود. در نیمه دوم اسفندماه سر شاخه ها را مجددا در گلدان می کارند و گلدان را با مخلوطی از خاک برگ رطوبت پذیر و مغذی پر کرده و نزدیک رادیاتور می گذارند از این زمان به بعد باید گلدان در معرض نور فراوان قرار گیرد و هرگز آب آن کم نشود.
شستن برگ ها به میزان یک یا دوبار در روز با آب نیم گرم مفید است. با شروع پاییز باید به تدریج آب دادن به گیاه کم شود و بالاخره متوقف شود. کالادیوم ها را به مناسبت های مختلف در سبدهای گل و همراه با سایر گیاهان زینتی به کار می برند در صورت مراقبت می توان آنها را به مدت طولانی در آپارتمان ها نگهداری کرد.