لویی پاستور، كاشف میكروب

«لویی پاستور» در سال ۱۸۲۲ در فرانسه متولد شد. وی توانست تحصیلات خود را با استعدادی درخشان به پایان برساند. پاستور درجه لیسانس خود را اخذ كرد و پس از اخذ دكترا به سمت استاد شیمی دانشگاه …

«لویی پاستور» در سال ۱۸۲۲ در فرانسه متولد شد. وی توانست تحصیلات خود را با استعدادی درخشان به پایان برساند. پاستور درجه لیسانس خود را اخذ كرد و پس از اخذ دكترا به سمت استاد شیمی دانشگاه استراسبورگ و در سال ۱۸۵۷ به سمت ریاست آكادمی علوم انتخاب شد. او در آزمایش‌هایش چیزی را دید كه قبلاً كسی به آن توجه نكرده بود. پاستور از اینكه می‌دید مواد آلی، نور قطبی را منحرف می‌سازد، حدس زد كه باید موجودات زنده ریزی در این كار دخالت داشته باشند.
پاستور عقیده داشت كه اگر شراب در معرض هوا باشد، ترش شده، تبدیل به سركه می‌شود. این نظریه، منجر به كشف یكی از بزرگ‌ترین معماهای عالم گردید و آن وجود جهان موجودات بسیار ریز بود كه میكروب نام دارد. پاستور، نظریه به وجود آمدن خودبه‌خودی را رد كرد. او نتیجه این مطالعه را در سوم اوت ۱۸۵۷ به آكادمی علوم داد و ثابت نمود كه مخمر، احتیاج به كنترل دارد تا بتواند زندگی نماید. پاستور اعلام داشت كه عامل بسیاری از امراض، همین موجودات ذره‌بینی است. پاستور در سال ۱۸۹۵ در حومه پاریس درگذشت.