پرنده بهشتی

نام علمی این گیاه از نام ملکه شارلوت مکلامبورگ استرلیتز همسر ژرژ سوم پادشاه انگلستان گرفته شده است. این جنس که از گیاهان خانواده موز است در تمام دنیا فقط دارای پنج گونه دائمی …

نام علمی این گیاه از نام ملکه شارلوت مکلامبورگ استرلیتز همسر ژرژ سوم پادشاه انگلستان گرفته شده است. این جنس که از گیاهان خانواده موز است در تمام دنیا فقط دارای پنج گونه دائمی همیشه سبز است که از این میان فقط یک گونه آن به نام پرنده بهشتی رژینه در باغبانی کاربرد دارد و چهار گونه دیگر به صورت وحشی در طبیعت وجود دارند.
پرنده بهشتی بومی جنوب آفریقا (کاپ) است وبلندی آن حدود یک متر می رسد. این گونه دارای برگ های نسبتا روشن، چرمی و تخم مرغی شکل است که روی دمبرگی به طول ۴۵ سانتیمتر قرار می گیرند. گل آذین آن به طول ۱۵ سانتیمتر در بهار در انتهای ساقه گل دهنده به طول یک متر تا یک متر و نیم ظاهر می شود.
این گل شامل اسپات سبز با رگه های ارغوانی و قایق مانند است که در هنگام باز شدن گل ها به صورت افقی درآمده و در آن ۱۰-۴ گل قرار می گیرد. گل ها دارای کاسه نارنجی و جام آبی رنگ بوده و روی هم رفته شباهت به سر پرنده دارند.خاک آن نیز باید قوی (دارای کود حیوانی پودر گوشت و...) و کمی ماسه ای باشد. برای زود به گل نشاندن گیاه باید در مردادماه زمین را به عمق ۸۰ سانتیمتر شخم زده و به آن کود حیوانی اضافه کرد. اسیدیته مناسب برای گیاه در حدود ۸-۷ می باشد. می توان از کودهای مختلف موجود در بازار طبق دستورالعمل هریک که معمولا در روی جعبه نوشته شده است، استفاده کرد.