ساندویچ خوشمزه برای مدرسه

● مواد لازم (برای هشت ساندویچ كوچك): ▪ ۴۰۰ گرم گوشت مرغ چرخ شده ▪ سه چهارم پیمانه مغز نان سفید ▪ یك چهارم پیمانه ترشی میوه ▪ سه حبه سیر كوبیده ▪ سه تا چهار عدد لواش نرم و تازه ▪ روغن …

● مواد لازم (برای هشت ساندویچ كوچك):
▪ ۴۰۰ گرم گوشت مرغ چرخ شده
▪ سه چهارم پیمانه مغز نان سفید
▪ یك چهارم پیمانه ترشی میوه
▪ سه حبه سیر كوبیده
▪ سه تا چهار عدد لواش نرم و تازه
▪ روغن مایع برای سرخ كردن
▪ یك دوم پیمانه پنیر خامه ای
▪ یك دوم پیمانه پیازچه خرد شده
▪ یك عدد گوجه فرنگی، ریز خرد شده
▪ دو قاشق سوپخوری آب لیمو
▪ نمك و فلفل بنا به ذائقه
● طرز تهیه:
گوشت مرغ چرخ شده، مغز نان سفید، ترشی میوه، سیر و كمی نمك و فلفل را در دستگاه غذاساز بریزید و چند دقیقه روشن كنید تا خوب مخلوط شوند. این مخلوط را به هشت قسمت مساوی تقسیم كنید و هریك را با دست به صورت یك سوسیس به بلندی ۱۲ سانتی متر درآورید.
در یك تابه نچسب كمی روغن مایع بریزید و سوسیس هایی را كه آماده كرده اید در روغن مایع با حرارت متوسط سرخ كنید به طوری كه سوسیس ها از همه طرف طلایی شوند. از زیادكردن شعله گاز خودداری كنید چون سطح روی سوسیس ها زود برشته می شوند اما مغزپخت نمی شوند. آنها را چند دقیقه در یك صافی قرار دهید تا روغن اضافی مربوط به سرخ كردن سوسیس ها گرفته شود. در این فاصله هشت دایره به قطر حدود ۲۰ سانتی متر از نان لواش ببرید. پنیر خامه ای را با پیازچه خرد شده مخلوط كنید و از این مخلوط مقدار كمی روی هر یك از نان ها بمالید.
گوجه فرنگی و پیاز خرد شده را با هم مخلوط كنید و آب لیمو را اضافه كنید. مقداری از این مخلوط را روی هریك از نان ها بریزید و یك عدد سوسیس را روی هركدام گذاشته نان را به صورت یك ساندویچ لوله كنید.