طالع بینی سال ۱۳۸۶ (خوک)

● تپلی محبوب خوك جنگ جویی جوانمرد، بلند همت، دلیر و آشنا به آداب و رسوم، یاور و مهربان،‌سخت گیر نسبت به اشتباهات و پرچمدار همیشگی خلوص نیت است كه بلند همتیش سرانجام ناگواری …

● تپلی محبوب
خوك جنگ جویی جوانمرد، بلند همت، دلیر و آشنا به آداب و رسوم، یاور و مهربان،‌سخت گیر نسبت به اشتباهات و پرچمدار همیشگی خلوص نیت است كه بلند همتیش سرانجام ناگواری برایش رقم می زند. می توانید به او اطمینان كنید؛ چرا كه هیچ گاه از اعتماد شما سو ء استفاده نخواهد كرد. او ساده، بی ریا و اطمینان بخش است و اگر به او ستم كنید، بی پناه، بی دفاع و كمی ساده لوح است.
در حقیقت خوك اجازه می دهد به آسانی فریبش دهند، اشتباهات خود را با متانت می پذیرد و نسبت به اشتابهات دیگران صبور و بردبار است. او همیشه از بهترین های ورزش است. اما هرگز نمی تواند رقابت جو باشد. انصاف خوك به او اجازه نمی دهد كه خود را برتر از دیگران بداند. او همواره از خود می پرسد كه آیا در كارهایش صداقت لازم را داشته یا خیر.
خوك به گونه ای باور نكردنی صادق و بی ریاست تا جایی كه گاهی ممكن است به خود صدمه بزند. او در برابر بد قولی و بد ذاتی دیگران نمی تواند كاری بكند. به ندرت دروغ می گوید و آن هم در مواردی است كه می خواهد خود را از خطر برهاند.
خوك با هوش است؛ اما در مورد مسائل مالی كند ذهن است و ناشیانه عمل می كند. او در برابر دورویان و فریب كاران عاجز است و خود را به چهار میخ می كشد تا اعمالش را توجیه كند.
خوك فروشنده درستكاری است كه به سختی تن به ساخت و پاخت می دهد. او با اعتقادی آهنین، گفته های دیگران را بی هیچ پرسشی می پذیرد؛ اما در قبولاندن حرف خود به دیگران دچار مشكل است.
خوك دوست و شریكی بی همتاست. او معمولا كم حرف است؛ ولی اگر تصمیم به حرف زدن بگیرد، هیچ چیز نمی تواند مانع او شود و آن قدر پرچانگی می كند تا همه شنوندگان را خسته و هلاك كند.
خوك نیز همچون میمون با هوش و تشنه دانش است. او علاقه زیادی به مطالعه دارد و هر چه را كه جلوی دستش باشد، می خواند. خوك، با معلومات به نظر می رسد؛ اما در حقیقت، بخش عمده معلومات او سطحی است. اگر او را بیازمایید، خواهید دید كه طبل تو خالی است. ژاپنی ها می گویند: « خوك صورتی پهن و كله ای كوچك دارد. »
خوك پول پرست و اغلب شهوت ران است. در پشت ظاهر فریبنده و معقول او، اراده ای قوی و قدرتی فراوان پنهان است. او هر هدف، آرزو یا كاری دشوار داشته باشد، وظایف خود را با شایستگی انجام می هد. این قدرت، زاییده نیرویی درونی و قابل اعتماد است؛ قدرتی كه هیچ چیز توان برابری با آن را ندارد.
وقتی كه خوك تصمیمی بگیرد، هیچ چیز نمی تواند سد راه او شود. اما پیش از تصمیم گیری مدتی طولانی همه جوانب را می سنجد تا جای كه به بی تدبیری متهم می شود. او برای رهایی از مسائل بغرنج، گاه آن قدر این در و آن در می زند كه شخصیت خود را زیر سوال می برد.
هرگز از روی ظاهر ضعیف خوك درباره اش قضاوت نكنید؛ چرا كه این ضعف ظاهری صرفا ناشی از صلح طلبی ذاتی اوست.
خوك دوستان اندكی دارد، اما آنان را تا پایان عمر حفظ خواهد كرد و از هیچ فداكاری در حق آنان كوتاهی نمی كند. او با دوستان برگزیده خود - كه شایستگی عشق و محبت او را دارند - بسیار محترمانه برخورد می كند.
زنان متولد سال خوك، عاشق حضور در جمع و میهمانی هستند. آنان در خانه داری بی نظیرند.
شخصیت خوك، به رغم بی طرفی وی، پر تحرك و خلاق است و اگر از جنگ و جدل بیزار و گریزان نبود، یاغی نیز محسوب می شد.
او همیشه ترجیح می دهد در بحث راه فراری بیابد و وانمود كند كه عقیده اش را تغییر داده است تا خود را دچار زحمت و دردسر نكند.
او تا زمانی كه از شما خوشش نیاید، در صحبت را باز نمی كند و اگر لطف كند وارد گفت و گوی شود، شما را مفتخر كرده است!
خوك به ندرت به امور قضایی می پردازد و چه بهتر؛ زیرا اگر محق هم باشد، سادگی و صداقتش به ضرر او و به نفع طرف های دعوا تمام خواهد شد؛ شرقی ها می گویند: برای برنده شدن در امور قضایی، بهتر است صداقت، شرافت و وجدان را از پنجره بیرون بیندازید!
خوك در هر شرایطی می تواند كار كند؛ زیرا هوشیاری و توانایی اش در انجام كارهای سخت، از او آدم موفقی می سازد؛ همچنین به علت حساسیت فراوانش، در زمینه شعر و ادبیات نیز موفق است.
خوك می تواند به آسانی به سگ ها نزدیك شود. خوك هر شغلی را كه برگزیند می تواند زندگی خود را تامین كند و پول و امكانات از سر و كولش می ریزد و تا زنده است، مردم به او كمك می كنند و از همین راه، ممكن است بسیار ثروتمند شود.
در مشرق زمین، مشهور است كه می گویند: مردم به خوك كمك می كنند، خوراك می دهند و او را چاق و چله می كنند تا شام بهتری برای شب سال نو داشته باشند. لذا خوك بسیار محافظه كار است و به هیچ كس اعتماد نمی كند. ممكن است این گفته درست باشد اما شكی نیست كه مردم از زود باوری و سادگی خوك سو ءاستفاده می كنند.
از این حرفها درباره زندگی عشقی او نیز می گویند. او اغلب فریب می خورد، ناامید می شود، اشتباه می كند و همیشه عاشق است.
خانم خوك ها مادران بسیار خوبی هستند. به خوك ها سفارش می كنیم با متولدان سال گربه ازدواج كنند؛ چرا كه بهترین راه جلوگیری از كشمكش و درگیری خانوادگی، همین است.
خوك باید از مار فاصله بگیرد، چرا كه مار او را اسیر و برده خود می كند و آنچنان به دور او حلقه می زند و او را می فشارد كه توان هر حركتی را از او سلب می كند. وجود خوك برای بز مفید واقع می شود.
دوران كودكی خوك در آرامش كامل سپری می شود. در دوران جوانی انبوهی از مشكلات خانوادگی او را در بر می گیرد؛ اما خوك خجالتی و محتاط، برای حل مشكلاتش، از كسی در خواست كمك نخواهد كرد. او می كوشد خود مشكلاتش را حل كند. در واقع این پنهان ساختن مشكلات از دیگران به او صدمات فراوانی میزند زیرا هیچ كس نمی فهمد كه او در چه جهنمی دست و پا می زند.
اگر زاد روز او از جشن های سنتی ( عید تت ) فاصله داشته باشد، ناامیدی كمتری در كمین او خواهد بود، اما هر چه به سال نو در كشورهای آسیایی نزدیك تر باشد، با مشكلات بیشتری مواجه می شود، به او خیانت خواهد شد، مسخره اش خواهند داد و در نهایت ممكن است خورده شود!
قصه « سه بچه خوك » ریشه در این باور خرافی دارد.