طالع بینی سال ۱۳۷۶ (گاو)

● دوستداركار، خانواده و سرزمین پدری گاو متین و خوددار، كم رو، كند، وسواسی، منظّم و خاكسار است و هوشیاری ذاتی اش را پشت چهره ساده اش مخفی می كند. او به راحتی می تواند اعتماد قلبی …

● دوستداركار، خانواده و سرزمین پدری
گاو متین و خوددار، كم رو، كند، وسواسی، منظّم و خاكسار است و هوشیاری ذاتی اش را پشت چهره ساده اش مخفی می كند. او به راحتی می تواند اعتماد قلبی دیگران را به خود جلب كند، كه این خود بزرگترین برگ برنده او در زندگی است.
گاو موجودی اندیشمند است و شاید به همین علت، تنهایی را دوست می دارد. گاو می تواند هدفش را با نهایت پشتكار تعقیب كند. گاهی میهن پرستی افراطی و تعصب بیش از حد، تیغ تیز ملامت ها را متوجه گاو می كند.
بهتر است زیاد سر به سر او نگذارید چون ممكن است خطرناك ب اشد! گاو بر خلاف ظاهر آرام خود، حیوانی یك دنده و نافرمان است و از این كه كسی پایش را در كفش او بكند، بیزار است. بیچاره كسی كه سر راه او قرار بگیرد، زیرا اگر به قول معروف آن روی سگش بالا بیاید دیگر كسی جلودارش نیست و تر و خشك را با هم می سوزاند. او پیشرو و پیشواست و هیچ عاملی نمی تواند مانع او از این كار شود.
گاو از نوگرایی متنفر است؛ زیرا فكر می كند كه نوگرایی، اصالت ها را نابود می كند. اغلب می توانید او را بین گروه هایی كه با موسیقی روز، مكتب های هنری مدهای جدید لباس و مو مخالفند، بیابید. به یاد داشته باشید كه او هیچ گاه نوگرایی را در خانواده اش نخواهد پذیرفت.
گاو موجودی خود كامه و زورگوست كه خانواده برایش اهمیت فراوانی دارد اما روحیه واپس گرای او مانع از هر نوآوری است. زن متولد سال گاو، آشپز و كدبانویی برازنده و خوش لباس و به زنانگی خود بسیار پایبند است.
گاو پر كار و سخت كوش است و می تواند سعادت و آسایش اطرافیان خود را مهیا كند. روستاییان ویتنام معتقدند كه گاو نماد ثروت برای خانواده است.
گاو در خانه خود، فرمانروایی توانا و بی چون و چراست كه احترام و اطاعت همگان را بر می انگیزد. گاو در فعالیت های گروهی، امور هنری و اداره واحدهای تولیدی و خدماتی موفق عمل می كند و چون قدرت شگرفی در تركیب اندیشه و عمل دارد می تواند جراح موفقی شود؛ اما بیش از هر كار دیگری، برای كشاورزی خلق شده است.
بهتر است گاو از كارهای تجاری خدماتی كه مستقیماً با مردم سرو كار دارد، دوری كند. همچنین باید از كارهایی كه نیاز به سفر دارد، پرهیز كند؛ زیرا ممكن است تندرستی و آرامش روحی او را بر هم زند.
زنان متولد سال گاو خانه داری را به كارهای دیگر ترجیح میدهند و كدبانو و میزبان های شایسته ای هستند.
نقطه ضعف شخصیت گاو، آن است كه اغلب فكر می كند دور و بری هایش او را به درك نمی كنند. او كله شق و لجوج است و در عین حال، به شدت خانواده خود را دوست دارد. او به وجود فرزندانش افتخار می كند؛ ولی از آنان انتظار اطاعت مطلق دارد و در موردشان جدی و سخت گیر است. گاو رئیس خانواده است و حرف او به منزله قانون است؛ ولی در عوض، آماده هر نوع فداكاری برای خانواده اش می باشد.
برای گاو عشق فقط یك سرگرمی خوشایند است. او می تواند مهربان، باوفا و حتی با احساس باشد؛ ولی هیچ گاه عاشق نمی شود. گاو علاقه ای به روابط عاشقانه ندارد و این گونه كارها را وقت تلف كردن می داند. در بیشتر موارد، شكست گاو در مسائل عشقی و ازدواج، ناشی از بینش های مادی گرایانه اوست.
متولدین سال گاو، هیچ گاه خود را موظف به وفاداری به همسران خود نمی دانند؛ اما نظیر این حالت را از طرف مقابل تحمل نمی كنند و وفاداری همسر را یكی از حقوق خود می دانند! آنها از لحاظ احساسی، ممكن است وفادار و صادق باشند؛ اما برای این حالت خود، اهمیت زیادی قائل نیستند.
گاو دوران كودكی و نوجوانی را عموماً آرام و بی دردسر می گذراند؛ ولی در جوانی دچار مشكلات ازدواج می شود. همسر او اغلب از بی توجهی آشكار او گله مند است و شادمانی و رضایت خود را جای دیگری جست و جو می كند تا احساس عاشقانه ای را كه در خانه نمی یابد، جای دیگری پیدا كند. در این هنگام، اگر گاو نتواند از هوش ذاتی خود برای حل این مشكل استفاده كند، چنان خشمگین و غضبناك می شود كه حتی ممكن است خانواده اش از هم بپاشد.
گاو اهل كار است و خانوده اش را بسیار دوست دارد و فرصتی برای درك رفتارهای بی معنا ندارد.
گاو در دوران سالخوردگی به مشكلات زیادی دچار می شود؛ اما اگر بتواند با مشكلات خود كنار بیاید و راه های عاقلانه ای برای حلِّ آنها بیاید، زندگی آرام و بی دردسری خواهد داشت.
ازدواج گاو با خروس توام با موفقیت است و خروس می تواند بدون هیچ مانعی اسباب خوشبختی وی را فراهم آورد. روحیه سنت گرایی گاو از یك سو و محافظه كاری خروس از سوی دیگر، تفاهم كاملی بین آنها ایجاد خواهد كرد. زندگی گاو با موش نیز قرین كامیابی است. موش دیوانه وار به گاو دل می بندد و تا لحظه مرگ به او وفادار می ماند. مار هم گر چه بی وفاست، اما آن قدر زیرك هست كه به حد كافی رعایت حال گاو را بكند. در هر صورت، مار هرگز از خانواده خود دست نمی كشد و آنان را ترك نمی كند.
همان طور كه موش عاشق گاو می شود، گاو نیز شیفته میمون می شود. او برای موفق شدن در زندگی به نبوغ و قوه تخیل میمون احتیاج دارد. اما افسوس! بی فایده است چون گاو و میمون هیچ گاه رابطه پایداری نداشته و با هم به تفاهم نمی رسند.
گاو باید از بز دوری كند. زیرا دمدمی مزاجی و بی ثباتی بز، او را گرفتار كشمكش و درگیری دائمی خواهد كرد.
گاو نمی تواند با ببر هم خانه شود و این قولی است كه همگان بر آنند. رابطه این دو به نزاع و ستیز می انجامد؛ نزاعی كه موجب نابودی ببر می شود؛ زیرا گاو قوی تر است و چندان به كشمكش ادامه می دهد كه سرانجام ببر را از پای در آورد. مادر متولد سال گاو، هرگز نمی توند با كودك متولد سال ببر به تفاهم برسد و به نفع دومی است كه خانه را ترك كند!
سرانجام این كه گاو متولد زمستان شادتر و راضی تر از گاو متولد تابستان است. زیرا در زمستان كارها كمتر است؛ اما گاو متولد تابستان باید با سر سختی در تمام طول سال به كار بپردازد.