سلامتی كودك در گرو غذای سالم و روان سالم است

غذا از ابعاد اساسی رشد و تكامل كودكان است و به طور یقین داشتن وضعیت خوب جسمی، روانی و اجتماعی یكی از اساسی‌ترین حقوق بشر محسوب می‌شود كه در پیشرفت كشورها نیز مؤثرست. سلامتی …

غذا از ابعاد اساسی رشد و تكامل كودكان است و به طور یقین داشتن وضعیت خوب جسمی، روانی و اجتماعی یكی از اساسی‌ترین حقوق بشر محسوب می‌شود كه در پیشرفت كشورها نیز مؤثرست.
سلامتی كودكان در گرو غذای سالم و روان سالم است و كودكان از مهمترین اقشار جامعه هستند كه در معرض عوامل سوء تغذیه‌ای قرار داردند كه این مهم ناشی از ناآگاهی‌های تغذیه‌ای و عدم آشنایی با الگوی صحیح غذایی است.
كودك سالم آینده‌ای سالم و مولد را برای كشور نوید داده و باعث ایجاد حس مشاركت و اجرای فعالیت‌هایی شود كه هدف آن بهبود سطح دانش تغذیه‌ای كودكان و ایجاد الگوی صحیح غذایی و تغذیه سالم به عنوان یكی از مهمترین اركان ارتقا سلامتی جامعه باشد.
سنین دبستانی دوران پنهان رشد فرزندانی است كه آینده سازان فردای كشورمان خواهند بود و در جامعه عدالت محور، كودكان سالم (از لحاظ جسم و روح) از عوامل موثر در توسعه پایدار آن هستند.
این جشنواره با هدف ایجاد اقدامی زیربنایی به منظور ارتقای سلامت كودكان با برنامه‌های شاد و مفرح با مضامین تغذیه‌ای با حضور هنرمندان مطرح صدا و سیما در برنامه‌های كودكان در تاریخ ۱۳ اردیبهشت سال جاری توسط مركز مطالعات و فناوری علوم و صنایع پارسیان و با همكاری انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی كشور،‌دفتر بهبود تغذیه جامعه و اداره كل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، دفتر كارشناسی سلامت و تندرستی سازمان آموزش و پرورش شهر و شهرستان تهران، گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه تهران و با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی استان تهران درمركز آفرینش‌های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار خواهد شد.