شریعت شهادت

السلام علیک یا ابا عبد الله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابداً ما بقیت وبقی الیل والنهارولا جعله الله آخرالعهد منی لزیارتکم حسین جان جهان است عالم زیبایی …

السلام علیک یا ابا عبد الله وعلی الارواح التی حلت بفنائک
علیک منی سلام الله ابداً ما بقیت وبقی الیل والنهارولا جعله
الله آخرالعهد منی لزیارتکم
حسین جان جهان است عالم زیبایی خویش را ازحسین وام گرفته است هرچه لطافت وظرافت وزیبایی وحسن است جلوه جمال حسین است که حسین یعنی زیبا.
کربلا معلم عشق است درسیمای قاسم دانشگاه صدق وصفاست درچهره حبیب، درک ومسئولیت است درشور ونشاط زبیر، مکتب فتوت وجوانمردی واحسان است درقامت بلند عباس، شریعت شهادت است در رخساره گلگون حسین، نمونه روشن مظلومیت ومعصومیت حق است در سیمای علی اصغر وصبوری وعزت وپیروزی است درفریاد ستم کوب زینب.
حسین به امت ها آموخت که ذلت وبردگی وشقاوت محصول دل بستن به خاک ونتیجه تعلق انسان به دنیاست تا پای درزنجیر زمین دارید با آسمان بیگانه اید، تا چشم برخود دوخته اید خدا را نمی بینید وتا درموج خون شنا نکنید ساحل فلاح و رستگاری را نخواهید دید.
حسین درعطش آب حیاط یافت وچه غافل اند آنان که جاودانگی را درسیرابی ازچشمه همیشه مجهول وافسانه گون دنیا می بینند.
درآغاز نهضت بود که حسین(ع) خطاب به مروان ابن حکم که او را به بیعت با یزید فرا خواند وخیردنیا و آخرتش را درآن اعلام نمود فرمود: «انا لله وانا علیه راجعون وعلی الاسلام السلام اذ قد بلیت الامه براعٍ مثل یزید» باید با اسلام وداع کرد آن زمانی که مردم به سردمدا ری مثل یزید گرفتارآیند، نگفت یزید بلکه مثل یزید یعنی هر زمانی که حکومت مسلمین به دست افرادی مثل یزید افتاد وافرادی نا لایق حکومت را دردست گرفتند آن گاه فاتحه اسلام را باید خواند.
من تن به زیربارمذلت نمی دهم
نورم عنان خویش به ظلمت نمی دهم
جان می دهم ز دست ولی با یزید پست
دست ازبرای دادن بیعت نمی دهم
این حقیقت را مولایمان حضرت علی(ع) که درود همه پاکان وصالحان براوباد فرمودند:«یستدل علی ادبارالدول به تضییع الاصول والتمسک بالفروع وتقدیم الاراذل وتاخیرالافاضل»
چهار دلیل وعلت برنابودی حکومت ها وجود دارد:
۱) زیرپا گذاشتن اصول
۲) به فرعیات دینی پرداختن واصول را فراموش کردن
امام حسین حج را نبمه تمام گذاشت تا به مردم بفهماند که اگراسلام درخطرباشد پرداختن به فروع دینی ساده لوحی وساده انگاری است
۳) پیش انداختن اراذل واوباش ودادن پست های کلیدی به افرادی که به جزمنافع خود وخویشان خود نمی اندیشند، وحقوق مردم مستضعف را نادیده می گیرند وبرگرده مردم فشارمی آورند.
۴) افراد فاضل وشایسته واندیشمند را منزوی کردن وآنان را ازصحنه سیاسی خارج نمودن به قول سید جمال الدین اسد آبادی: بدترین زمان بر روزگارآن زمانی است که عالم وعلما خانه نشین شوند ونادانان وجهلا یاوه ببافند.
● نمونه ای از احادیث امام حسین(ع):
▪ «دراسه العلم لقاح المعرفه» گفتگوی علمی نطفه ی ازدیاد فهم است
▪ «طول التجارب زیاده فی العقل» تجربه ی بسیارآموختن مایه افزایش عقل است
▪ «القنوع راحه الابدان» قناعت سبب آسایش تن است
▪ «مجالسه اهل الفسق ریبه» همنشینی با افراد لاابالی موجب بد گمانی است