نادر صابر

در سال ۱۳۳۹ در یک خانواده هنر و ورزش دوست به دنیا آمد. مادرشان خانم یمن فخرالدینی آذربایجانی هستند . ایشان دختر محزون شاعر خالق اشعار آذربایجان و خواهر استاد فخرالدین عکاس …

در سال ۱۳۳۹ در یک خانواده هنر و ورزش دوست به دنیا آمد. مادرشان خانم یمن فخرالدینی آذربایجانی هستند . ایشان دختر محزون شاعر خالق اشعار آذربایجان و خواهر استاد فخرالدین عکاس پرتره و فرهاد فخرالدینی ،رهبر ارکستر موسیقی ملی ایران و فاروغ فخرالدینی بازیکن و مربی تیم ملی والیبال ایران میباشند .وی درکودکی با شعر های مادرو نوای دل انگیز ویولون دایی خود و شعر های پدربزرگش رشد کرد .و دایی ایشان بود که در ده سالگی وی را به هنرستان موسیقی ملی ایران برد و من وارد کلاس اولین استاد ویالون خود ،پروفسور ابراهیم روحی فر(کنسرت مایستر سابق ارکستر سنفونیک ایران)شد.
اولین ویولون وی نیز ویولون دایی ایشان بود که وی با آن شروع به تحصیل موسیقی کرد.در ۱۵ سالگی به آلمان رفتو با دریافت بورس تحصیلی از دولت آلمان شروع به تحصیل در کلاس ۲ و ۳ استاد ویولون خود پرفسور ANDRE GERTLER و پرفسور WERNER HEUTLING کرد . در سال ۱۹۸۵ بااخذ مدرک تحصیلی فوق لیسانس تحصیلاتش را به اتمام رساند.
▪ فعالیت های ایشان به صورت تیتر وار به شرح ذیل است:
ـ ۱۹۸۴-۱۹۹۰ استاد ویولون در هنرستان موسیقی LAATZEN-HANNOVER
ـ ۱۹۸۵-۱۹۹۰ و ۱۹۹۳ -۱۹۹۵ همکاری با ارکستر اپرا و سمفونی شهر HILDESHEIM به عنوان سرگروه ویالون۲.
ـ ویالونیستDUO DACCORDE.
بیش از۱۵ سال همکاری در آلمان ،فرانسه،آمریکا به عنوان نوازنده ارکستر و آنجا به عنوان سولویست کنسرتو ویولون موزارت ۲۱۶. در سول ماژور و آنتونی ویوالدی لامینور را اجرا کرد. در سال ۲۰۰۲ هنرستان موسیقی بین المللی را در شهر هانوور تاسیس کردم و در حال حاضر به این کار مشغول میباشد .ایشان آثاری نیز برای ویولون و ارکستر نوشته است به نام خروش درون كه متاثر از موسیقی ملی میباشد را منتشر ساخته است وی در سال ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ به عنوان كنسرت مایستر اركستر سمفونیك ایران بوده است ایشان در همین سالها استاد و معلم ویلون هنرستان موسیقی دختران را برعهده داشتند .