برای پیشگیری از سفید شدن موها چه باید کرد؟

تجربیات و یافته‌های موجود حاکی است کمبود فلزاتی همچون منگنز، روی، آهن و مس، عوامل ارثی، بیماریها و افزایش گلبولهای سفید خون از عوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب …

تجربیات و یافته‌های موجود حاکی است کمبود فلزاتی همچون منگنز، روی، آهن و مس، عوامل ارثی، بیماریها و افزایش گلبولهای سفید خون از عوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب می‌آیند.
دکتر نرگس سالاری متخصص تغذیه با بیان این مطلب اظهار كرد: افرادی که دچار سفیدی مو هستند باید مصرف با پوست میوه‌هایی همچون سیب، گلابی، هلو و کلیه میوه‌هایی که سرشار از فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانند. وی گفت: همچنین، مصرف سبزیجاتی همچون سیر، پیاز، موسیر، تره که دارای فلز منگنز هستند به دلیل کاهش فشار خون و از بین بردن عوامل سد ?ننده جریان خون به پیاز مو، نیز از سفید شدن موها پیشگیری می‌کند.
این متخصص خاطرنشان كرد: یافته‌های موجود نشان می‌دهد در میان داروهای گیاهی جوشانده سبوس گندم و خوردن سنبل الطیب پخته شده نیز در حفظ رنگ مو و کاهش موهای سفید موثرند. همچنین، چرب کردن موها با روغن زیتون هم نقش مفیدی در این زمینه دارد.