كیك پرتقالی بپزیم

شما می توانید با پخت یك كیك پرتقالی در نهایت مهارت كدبانوگری خود را به همسر و فرزندانتان نشان دهید. مواد لازم برای چهار نفر: ▪ آرد: ۳۵۰ گرم، ▪ تخم مرغ: پنج عدد، ▪ كره: ۱۵۰ گرم، ▪پرتقال …

شما می توانید با پخت یك كیك پرتقالی در نهایت مهارت كدبانوگری خود را به همسر و فرزندانتان نشان دهید.
مواد لازم برای چهار نفر:
▪ آرد: ۳۵۰ گرم،
▪ تخم مرغ: پنج عدد،
▪ كره: ۱۵۰ گرم،
▪پرتقال درشت: دو عدد،
▪شكر: ۲۵۰ گرم،
▪ بیكینگ پودر: یك قاشق مرباخوری،
▪پوست رنده شده پرتقال: یك قاشق مرباخوری.
● شیوه پخت: ۱۵۰ گرم شكر را با كره مخلوط كرده و آن را خوب هم می زنیم تا كرم سفید رنگی به دست آید. زرده تخم مرغ ها را با بقیه شكر مخلوط می كنیم و آن را خوب به هم می زنیم تا زرده كاملاً پف كند. سپس یك قاشق مرباخوری پوست پرتقال رنده شده را به زرده می افزاییم.
نصف آب پرتقال را به كرم و زرده تخم مرغ پف كرده اضافه می كنیم و آرام، مخلوط را هم می زنیم. آرد و بیكینگ پودر را یك بار الك كرده و آن را به تدریج همراه با سفیده تخم مرغ پف كرده در سه مرحله به مایع كیك اضافه می كنیم.
سپس مایع كیك را به حالت دورانی، آرام هم می زنیم. بعد قالب كیك را چرب كرده و مقداری آرد در آن می پاشیم و مایع كیك را در آن می ریزیم. سپس قالب را در وسط پنجره فر با درجه حرارت ۳۵۰ فارنهایت یا ۱۷۶ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه قرار می دهیم تا كیك پخته و طلایی رنگ شود. پس از خنك شدن كیك می توانیم سطح كیك را با ژله پرتقالی و پرتقال پوست گرفته و پرپر شده، تزیین كنیم، تزیین ساده تر پاشیدن پودر شكر بر روی كیك آماده است.