سالاد الویه

● مواد لازم ▪ سینه مرغ متوسط یک عدد ▪ سیب زمینی ۷۵۰ گرم ▪ خیار شور ۲۰۰ گرم ▪ نخود سبز یک قوطی ▪ تخم مرغ آب پزشده سفت ۴ عدد ▪ هویج آب پز ۲ عدد ▪ پیاز متوسط یک عدد ▪ خامه نصف فنجان ▪ سس …

● مواد لازم
▪ سینه مرغ متوسط یک عدد
▪ سیب زمینی ۷۵۰ گرم
▪ خیار شور ۲۰۰ گرم
▪ نخود سبز یک قوطی
▪ تخم مرغ آب پزشده سفت ۴ عدد
▪ هویج آب پز ۲ عدد
▪ پیاز متوسط یک عدد
▪ خامه نصف فنجان
▪ سس مایونز ۲فنجان
▪ سرکه یا آبلیمو ۴ قاشق سوپخوری
▪ روغن زیتون ۲ قاشق سوپخوری
▪ نمک و فلفل به قدردلخواه
● طرز تهیه:
سینه مرغ را با پیاز، هویج، ۲ قاشق آبلیمو، کمی نمک و یک لیوان آب می گذاریم که پخته شود و آب آن کاملاً کشیده شود. سیب زمینی را بعد از آب پزشدن پوست گرفته، خیلی ریز خرد می کنیم. استخوانهای مرغ را جدا کرده و گوشت آن را خرد می کنیم. بعد هویج وخیار شور را خرد و با کلیه مواد خرد شده مخلوط کرده و در ظرف بزرگی می ریزیم. تخم مرغ را بعد از خردکردن با بقیه آبلیمو، روغن زیتون، خامه،نصف مقدار سس مایونز، کمی نمک و فلفل خوب مخلوط می کنیم. سپس در یک ظرف مناسب مواد سالاد الویه را ریخته و آن را به شکل دلخواه درست می کنیم. بقیه سس مایونز را با کاردک بر سطح سالاد می کشیم و با خیار شور، گوجه فرنگی گل شده ، جعفری ،تعدادی زیتون و نخود فرنگی روی آن را تزئین می کنیم.
● نکات تغذیه ای:
این غذا به راحتی تهیه شده و به صورت سرد سرو می شود. بنابراین به عنوان ساندویچ برای زنگ تفریح کودکان در مدرسه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این غذا به علت دارا بودن مرغ و تخم مرغ از لحاظ پروتئینی غنی است و برای رشد کودکان مناسب است. همچنین به علت اینکه حاوی سبزیجات مختلفی است از لحاظ تأمین ویتامین ها مفید است.