۳ آذر ـ ۲۴ نوامبر ـ محبوبیت بانوی آواز - دلکش

خبر چشمگیر این زمان روزنامه های تهران در سال ۱۳۲۸ (۱۹۴۹ ) ، درمان كامل بیماری گلو و حنجره بانو دلكش خواننده وقت بود . این روزنامه ها نوشته بودند كه دكتر منصور پرتوی بیماری خواننده …

خبر چشمگیر این زمان روزنامه های تهران در سال ۱۳۲۸ (۱۹۴۹ ) ، درمان كامل بیماری گلو و حنجره بانو دلكش خواننده وقت بود . این روزنامه ها نوشته بودند كه دكتر منصور پرتوی بیماری خواننده حنجره طلایی را كه چیزی جز تورم لوزه ها نبود درمان و دوستداران صدای او را شاد و از نگرانی خارج ساخته و به این مناسبت چند مجلس جشن و سرور برپا شده است.
بانو دلكش ، خود نیز در اعلامیه ای كه در روزنامه اطلاعات چاپ شده بود از دكتر پرتوی سپاسگزاری كرده بود.
محبوبیت بانو دلكش در میان مردم تا آن اندازه بود كه در انتخابات اول دهه ۱۳۴۰ در حوزه رای گیری جنوب شرقی تهران ( محله امامزاده حسن ) بیشترین آراء را به نام او به صندوق ریخته بودند، حال آن كه وی نامزد انتخابات نبود و در آن زمان زنان هنوز حق شركت در انتخابات را به دست نیاورده بودند.
اواخر دهه ۱۳۳۰ ، مجید دوامی ( از روزنامه نگاران بزرگ وطن كه نگارنده این سایت ، روزنامه نگاری عملی را نزد وی فراگرفت و پس از انقلاب در كشور نروژ مقیم شد ) در مطلبی در اطلاعات هفتگی بانو دلكش را با یك خواننده دیگر مقایسه كرده بود كه هواداران وی پس از انتشار مجله به ساختمان موسسه اطلاعات هجوم بردند و می خواستند آن را ویران سازند. دلكش از جمله خوانندگانی بود كه پس از انقلاب از ایران خارج نشد.