لوبیا پلو

● مواد لازم : ▪ برنج یك كیلوگرم ▪ گوشت ماهیچه بدون استخوان نیم كیلوگرم ▪ لوبیا سبز یك كیلوگرم ▪ پیاز بزرگ یك عدد ▪ روغن ۳۰۰ گرم ▪ رب گوجه‌فرنگی دو قاشق غذا خوری ▪ نمك و ادویه به …

● مواد لازم :
▪ برنج یك كیلوگرم
▪ گوشت ماهیچه بدون استخوان نیم كیلوگرم
▪ لوبیا سبز یك كیلوگرم
▪ پیاز بزرگ یك عدد
▪ روغن ۳۰۰ گرم
▪ رب گوجه‌فرنگی دو قاشق غذا خوری
▪ نمك و ادویه به مقدار مورد نیاز
▪ زعفران سائیده یك قاشق چایخوری
● طرز تهیه :
برنج را خیس كنید. الیاف دو طرف لوبیا و دم لوبیا سبز را بگیرید و آن را به قطعاتی به اندازه یك بند انگشت خرد كنید. گوشت را خرد كنید و كنار بگذارید. پیاز را خرد كنید و با دو تا سه قاشق غذاخوری روغن تقت دهید. پس از طلایی شدن پیازها, گوشت را به همراه نمك و ادویه به آن اضافه كنید و تفت دهید. پس از دو تا سه دقیقه, دو لیوان آب به مخلوط بیفزائید و پس از گذاشتن در ظرف, بگذارید تا گوشت با حرارت ملایم نیم‌پز شود.
لوبیا را با دو تا سه قاشق غذاخوری روغن تفت دهید و به گوشت اضافه كنید. پس از پخته شدن گوشت, به آن آب اضافه كنید و بگذارید چند جوش دیگر بزند. برنج را نیز بپزید و آبكش كنید. خورش آماده شده را در لابلای برنج قرار دهید. باقیمانده روغن را ذوب كنید, روی آن بریزید و پلو را دم كنید.
قبل از دم كردن برنج می‌توانید یك قاشق چایخوری زعفران سائیده را با نیم استكان آب گرم حل كنید و در گوشه ای از برنج بریزید تا در هنگام كشیدن لوبیا در دیس از آن برای تزیین استفاده كنید.