در برابر مرد متولد شهریور  جسم و فكر تمیزی داشته باشید

اگر همسر شما متولد شهریور است، بهتر است فكر انجام كارها را از سر بیرون كنید. او از بی توجهی شما به خودش، حفاظت، افكار بی سر وته، كثافت، درهم برهمی خانه، پست فطرتی واقعا متنفر …

اگر همسر شما متولد شهریور است، بهتر است فكر انجام كارها را از سر بیرون كنید. او از بی توجهی شما به خودش، حفاظت، افكار بی سر وته، كثافت، درهم برهمی خانه، پست فطرتی واقعا متنفر است. اگر هنوز زن وی نشده اید و می خواهید راه مخفی دل او را پیدا كنید، سعی كنید همیشه خوش لباس باشید و در زیر موهایی كه آرایشگاهی كه تازه آنها را درست كرده، افكاری روشن و جالب داشته باشید. صحبت از مو و آرایشگاه شد، در این مورد اصلا سعی نكنید از فلان هنر پیشه سینما پیروی كنید. آرایش موی شما باید زیبا و ساده بوده موجب تعجب بیننده نگردد. این جمله اخیر را حتما به خاطر بسپارید. مرد متولد شهریور پیوسته در جست و جوی زنی است كه چه از نظر جسمی و چه از نظر فكری تمیز باشد، خوب بپوشد و از پیروان مدهای عجیب و غریب نباشد.
البته منظور ما این نیست كه مثل مادر بزرگ و یا حتی مادر خود لباس بپوشید اما مطمئن باشید كه اگر طوری لباس پوشیدید كه موجب تعجب آدم های بین سی تا چهل ساله بگردد،‌ یك قدم خیلی بلند خود را از او دور كرده اید. برای او غیر قابل تصور است كه یك زن روشنفكر و فهمیده لباس های خیلی فانتزی به تن كند. رفتار دوستانه و محبت های گاهگاهی او را حمل بر چیزی نكنید، او ممكن است در یك گردش جمعی اگر شما احساس سرما كردید، اولین كسی باشد كه كت خود را در بیاورد و روی شانه شما بیندازد و یا اولین داوطلب برای رساندن شما به منزل باشد، اما اگر شما صد در صد آن دختر دلخواه او نباشید،‌ هرگز آن جمله هیجان انگیز « عزیزم با من ازدواج می كنید؟ » را نخواهید شنید. از نظر پدر بودن هم او كسی نیست كه بچه دار شدن یكی از بزرگترین آرزوهای زندگی وی باشد. احتمالا خود خواهی بخصوصی كه در نهاد او وجود دارد، با مسئولیت ها و احساساتی كه یك مرد باید در مقابل كودكان خود داشته باشد، سازگار نیست و به همین دلیل خانواده یك چنین مردی معمولا كوچك است و تعداد بچه ها از یكی دو تا تجاوز نمی كنند، اما وقتی بچه هایی به دنیا آمدند، مرد متولدشهریور دقیقا از آن ها مراقبت به عمل می آورد، حتی یك لحظه هم مسئولیت های پدرانه خود را فراموش نمی كند. او ساعت ها وقت خود را صرف یاد دادن معلومات خویش به بچه ها می كند و در این مورد مخصوصا سعی دارد كه آنان را افرادی متكی به خود و با عزت نفس تربیت كند.
مرد متولد شهریور در منزل با روی باز به شما كمك می كند تا كارهای خانه را زودتر و راحت تر انجام بدهد. سرگرمی های مورد علاقه او موسیقی و مطالعه است و می خواهد كه بچه هایش نیز در امور هنری صاحب نظر باشند و نسبت به اخلاقیات پایبندی فراوان از خود نشان بدهند. رفتن به دانشگاه را برای كودكان خود صد در صد می داند. پیش گرفتی یك چنین روشی بالطبع موجب می شود كه كودكان یك پدر متولد در شهریور با عشق به كتاب و علاقه به فراگیری بزرگ بشوند. شما كمتر ممكن است بچه های این مرد را لوس ببینند زیرا انضباط یكی از اصولی است كه او آن را به شدت به موقع اجرا می گذارد. تمام این كارها بسیار خوب و منطقی هستند، اما بدون شك بچه های این مرد از نظر محبتی كه به آها ابراز می شود، كمبودهایی خواهند داشت چون او در ابراز عشق و محبت پدرانه نیز جانب احتیاط را نگاه می دارد. پیروی از این روش موجب می شود كه بی جهت دیواری بین او و بچه هایش كه صمیمانه و از ته دل آنان را دوست دارد به وجود بیاید. اگر چه این دیوار بعدها كه بچه ها بزرگتر شدند، تبدیل به یك دیوار بلورین می گردد كه از پشت آن تمام حقایق قابل دیدن می گردند، اما به هر حال به عنوان یك دیوار غیر عابل عبور بر سر جای خود باقی می ماند. از آن گذشته مرد متولد شهریور نسبت به بچه های خود نیز حساس است و توقع زیادی از آنان دارد.
مرد متولد شهریور از شما توقع خواهد داشت كه مراقب سلامت او باشید و متقابلا ً اگر شما هم بیمار شدید، صمیمانه به پرستاری تان می پردازد و طی آن مدت حتی ناز شما را هم خواهد كشید. اما مراقب باشید كه امر به شما مشتبه نشود. اگر در زندگی روزمره به او پشت كنید، حتی دست خود را برای برگرداندن شما به خانه روی شانه تان نخواهد گذاشت. اگر مشاهده كردید كه از چیزی ناراحت و دلواپس است، فورا قدم پیش نگذارید و سعی نكنید كه او را از این حالت در بیاورید. برای او دلواپسی های كوچك نوعی تمرین مغزی و نمك زندگی است اما طبیعی است كه اگر دیدید این ناراحتی و دلواپسی شدید است، باید هر چه زودتر دست به كار بشوید، و بهترین راه برای نجات او پیشنهاد انجام كارهای است كه به آن ها علاقه دارد.
معطوف كردن فكر مرد متولد شهریور به یك موضوع كار سختی نیست در حالی كه نگاه داشتن او در یك چنین وضعی مشكل است. حالا، با در نظر گرفتن مطالبی كه درباره خصوصیات اخلاقی یك مرد متولد شهریور گفته شد، اگر باز عشق او هستید و می خواهید با وی ازدواج كنید، می توانید به یك آینده رضایت بخش امیدوار باشید. شما صاحب شوهری خواهید شد كه هوشیاری و اطلاعات وسیع او از زندگی به شما امكان می دهد تا مسائل و مشكلات زندگی را سریعا و به بهترین وجه ممكن حل و فصل نمایید. او از شما توقع نخواهد داشت كه پیوسته سكس باشید و تمام عمر نقش یك دختر شوخ و شنگ هیجده ساله را ایفا كنید.
اگر از خطاهای كوچك او چشم پوشی كنید، مردی خوش مشرب و باسلیقه در كنار خود خواهید داشت، اما یادتان باشد كه همین خوش سلیقگی او موجب می شود كه گاهی دستش را لای درز مبل ها فرو ببرد تا ببیند كه آیا خوب گردگیری شده اند یا نه؟ سعی كنید در مورد انتقاد، با او مقابله به مثل نكنید زیرا این مرد معتقد است كه انتقاد منحصرا حق او است به انتقادهای او گوش بدهید و حتی به آنها بخندید. (البته نه خنده تمسخر آمیز ) و به این حقیقت گردن بگذارید كه بیرون كشیدن مو از ماست جزئی از طبیعت ذاتی او می باشد. وقتی زبان به انتقاد گشود، كافی است كه قدری حوصله به خرج بدهید تا آب ها از آسیاب بریزد و آن وقت خواهید دید كه او همان مرد وفادار و دوست داشتنی سابق است. البته او فرشته نیست و دو تا بال روی شانه های خود ندارد، اما در مجموع شوهری است كه خیلی از زنها آرزوی داشتنش را دارند.