مرد متولد مرداد یك پدر خونگرم و مغرور

مرد متولد مرداد هرگز یك خانواده پر جمعیت به وجود نمی آورد و چه بسیارند تعداد آنهایی كه اصلا بچه ای ندارد و یا حداكثر دو بچه دارند. این مرد خیلی زود از بچه ها جدا می شود و یا بهتر …

مرد متولد مرداد هرگز یك خانواده پر جمعیت به وجود نمی آورد و چه بسیارند تعداد آنهایی كه اصلا بچه ای ندارد و یا حداكثر دو بچه دارند. این مرد خیلی زود از بچه ها جدا می شود و یا بهتر است بگویم ترتیبی به وجود می آورد كه بچه در سنین جوانی حانه را ترك كرده و زندگی مستقلی به وجود بیاورند و این واقعا جای تأسف است زیرا او یك پدر خونگرم و در حقیقت نمونه ای است و حتی میتوان گفت كه بر خلاف آنچه بر زبان می آورد،‌ گذشت های فراوانی نسبت به حركات و رفتار بچه هایش از خود نشان می دهد. او ممكن است در ابتدای امر سعی كند با « توضیحات لازم » و « اندكی » شدت عمل به بچه هایش یاد بدهد كه در زندگی و مخصوصا در منزل چه رفتاری باید داشته باشند،‌اما این كوچولوهای باهوش خیلی زود رگ خواب پدر خود را به دست می آورند و پی می برند كه چطور می توان از راه تعریف و تمجید و كمی هم چاپلوسی به تمام خواسته های خود جامه عمل بپوشانند و آزادی عمل پیدا كنند. او در اجرای دستوراتی كه صادر می كند،‌پافشاری می كند،‌ اما همین قدر كه جمله: « بله قربان، شما راست می گویید و حق با شماست » را شنید، آرام می گیرد. به این ترتیب ملزم كردن بچه ها به رعایت انضباط كلا به عهده شما خواهد بود. بچه ها ممكن است در اوایل از خود خواهی و غرور پدرشان به عنوان وقار و متانت یاد خواهند كرد. در مورد بچه ها یك چیز را هم حتما به خاطر داشته باشید و آن این است كه به آن ها بیشتر از او توجه نكنید و در غیر این صورت خود را برای مقابله با عكس العمل های وی آماده سازید.
آیا او رئوف و مهربان است یا سنگدل و خطرناك؟ دست و دلباز و باگذشت است و یا به طرز وحشتناكی خودخواه و مغرور؟ آیا او حقیقتا اجتماعی و مردم دوست است؟ آیا او موقعیت اجتماعی خویش را از راه تظاهر به وقار و متانت به دست می آورد؟ و بالاخره آیا او واقعا سزاوار آن هست كه با وی مثل یك سلطان رفتار بشود؟ در مورد اخیر بدون شك باید گفت كه لااقل از نظر خودش واقعا سزاوار آن می باشد كه در محیط خانواده و كار « ‌آقای » همه باشد، و شما نمی توانید منكر این واقعیت بشوید كه او در امور عشقی و حرفه ای همیشه موفق است، و اما در مورد اینكه آیا او واقعا این چنین است و یا سعی می كند از راه تظاهر این چنین باشد، رازی است كه ما هرگز قادر به كشف آن نیستیم. در عوض خیلی چیزها هم درباره او می دانیم، مثلا اشتهای سیری ناپذیری دارد و بسیار باوقار است. احتیاج فوق العاده زیادی به حكمفرمایی دارد و سخت مایل است كه فرمانبردارانش دوستش بدارند.
مرد متولد مرداد همیشه از آن واهمه دارد كه نكند در كاری شكست بخورد و یا مورد سرزنش قرار بگیرد، و از نظر روانشناسی همین ترس یكی از علل اصلی زیاده روی در فخر فروشی و نخوت است. از سوی دیگر زود متوجه می شوید كه وقتی بزرگ منشی او مورد تهدید قرار بگیرد‌،از هیچ چیز هراس نمی كند و تقریبا فقط در این مورد است كه ما می بینیم آن قدرت و شجاعت بی مانندی كه پیوسته از آن دم می زند، صورت حقیقت پیدا می كند و رخ می نماید.
به این ترتیب می توان چنین نتیجه گرفت كه شما اگر به طور استثنایی خودخواه و مغرور نیستید،‌ و اگر در اعماق روحتان عقده های حقارت وجود ندارد، و از زمره زنانی هستند كه می خوهید خانواده خود را بر محور عشق شوهرتان بگردانید، به طور یقین هیچ كس را بهتر از یك مرد متولد مرداد پیدا نخواهید كرد و باز به طور حتم هیچ كس هم بیش از او در مقابل نقطه ضعف خویش كه نیاز به شنیدن تملق و چاپلوسی باشد، از خود ناتوانی نشان نمی دهد و این خود برای شما امتیاز بزرگی است كه تا آخر زندگی می توانید از آن بهره برداری كنید.