شادمهر عقیلی

▪ نام : شادمهر ▪ نام خانوادگی : عقیلی ▪ تاریخ تولد : ۱۳۵۱ ▪ محل تولد : تهران ● بیوگرافی شادمهر عقیلی فارغ التحصیل هنرستان موسیقی است وی را مشهورترین و محبوب ترین خواننده موسیقی …

▪ نام : شادمهر
▪ نام خانوادگی : عقیلی
▪ تاریخ تولد : ۱۳۵۱
▪ محل تولد : تهران
● بیوگرافی
شادمهر عقیلی فارغ التحصیل هنرستان موسیقی است وی را مشهورترین و محبوب ترین خواننده موسیقی پاپ ایران در طی سالهای اخیر لقب داده اند. شادمهر خواننده نسل جوان ایران است. گر چه یك آهنگساز است و به قول خودش از حنجره مناسب برای ترانه خوانی برخوردار نیست، اما صدای او را خیلی ها دوست دارند.
او درسال ۷۹ برای اولین بار در مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم «پرپرواز» در نقش یک جوان خواننده پاپ ایفای نقش کرد وی همچنین در فیلم «شب برهنه» نیز بازی کرده است.
● آلبوم ها
▪ بهار من (اجرا قطعات موسیقی ایرانی توسط ویولن و ارکستر در فضای پاپ)
▪ نازنین (کار مشترک)
▪ مسافر
▪ دهاتی
▪ نغمه های مشرقی
▪ پر پرواز (موسیقی فیلم)
● آرزویی که بر باد رفت
می گفت برادرانم شهید شده اند. می گفت پدرم سالها پیش فوت کرده، از مال دنیا منم و یک مادر پیر، دو تا ساز و یک عالم خیال و امید. بابک بیات آهنگساز پیشکسوت درباره اش گفته بود که با استعداد است. کاستش که به بازار آمد متفاوت بود با بسیاری از کارهایی که عرضه می شد و اصلا مورد توجّه قرار نمی گرفت.
کاست مسافر آغاز موفّقیت او بود، فروش خوب آن در بازار تضمینی برای حضور شادمهر در فضای حرفه ای بود. پس از مسافر دهاتی را با کمک شرکت شیرازی فارس نوا به بازار فرستاد. دهاتی هم آنقدر فروش کرد تا آنجا که مجبور به تکثیر آن شدند. امّا در این بین همکاران سابق شادمهر از موفّقیت او شاد نبودند؛ از آن پس وقایعی به وجود آمد که شادمهر دیگر نتوانست مانند یک هنرمند معمولی در فضایی سالم و حرفه ای کار کند. وزارت ارشاد، اداره موسیقی و .... مانند سابق با او کنار نمی آمدند؛ او واکنش ها را می دید ولی به تواناییهای خود اطمینان داشت و نمی خواست تسلیم مشکلات شود. آدم و حوا را که فرستاد دیگر علنی نه شنید.
دیگر همه به عقیلی نه می گفتند. شاید اینجا بود که فهمید مسئله جدی تر از چیزی است که فکر می کرد. مدتی هم در سینما کار کرد ولی کارش تنزل کرده بود. دوباره سراغ آدم و حوا رفت و سه بار شعر های آن را عوض کرد اما نتیجه نداد و کم کم فهمید که او را نمی خواهند. عاقبت رفت؛ بی سر و صدا تر از آنکه فکرش را بکنیم.
رفتن او باعث تاسف تمام کسانی بود که برای فرهنگ و هنر این مملکت متعهدانه کار می کردند. آری با رفتن او نه تنها آرزو های یک آهنگساز و خواننده جوان که می توانست در سرزمین خود، پدیده ای باشد، از بین رفت بلکه آنان که به توانایی و استعدادش ایمان داشتند، ناامید شدند.