Open Office: عكس‌های اضافه شده ناپدید می‌شوند

●عكس‌های اضافه شده ناپدید می‌شوند. ▪مشكل: فرض كنید در Open Office در یكی از اسناد خود، عكسی را اضافه كرده‌اید. پس از اینكه این سند را در دیسك درایو دیگر و یا كامپیوتر دیگر كپی كردید، برنامه …

●عكس‌های اضافه شده ناپدید می‌شوند.
▪مشكل:
فرض كنید در Open Office در یكی از اسناد خود، عكسی را اضافه كرده‌اید. پس از اینكه این سند را در دیسك درایو دیگر و یا كامپیوتر دیگر كپی كردید، برنامه عكس را نشان نمی‌دهد.
▪راه حل:
به احتمال زیاد عكس را به عنوان یك پیوست در سند خود جایی داده‌اید. در این صورت برنامه Open Office تنها آدرس عكس و یا بهتر بگویم. فایلی كه عكس در آن موجود است را ثبت می‌كند. یك مثال: عكس قبلا در آدرس C:\Images و سند در C:\Text بوده است . اگر اكنون سند را به D:\Text كپی كنید، پیوست عكس نیز به آدرس D:\Images اشاره می‌كند. برای حل این مشكل دو راه وجود دارد :
▪راه حل اول:
همیشه اسناد و عكس‌های مربوط به آنها را در یك پوشه كپی كنید. مثلا در C:\Text\My Documents و C:\Text\My Documents\images سپس می‌توانید پوشه "My Documents" را همزمان به صورت كامل با زیر دایركتوری "Images" كپی كنید. پیوست‌ها به صورت اتوماتیك به مسیر درست اشاره خواهند كرد.
▪راه دوم:
پیوست را به یك عكس قرار داده شده در سند تبدیل كنید. بدینوسیله سند شما گرچه بزرگتر خواهد شد، اما بعد از كپی كردن هیچ مشكلی بوجود نخواهد آمد.
در منو گزینه‌های مقابل را انتخاب كنید: "Edit->Attachment" در لیست موجود اسامی فایلی عكس‌های پیوستی را خواهید دید. گزینه مور نظر را انتخاب كنید. برای چند انتخاب از دكمه <Ctrl> استفاده كنید. سپس گزینه "Solve" را كلیك كنید و پنجره بعدی را با تایید گزینه "Yes" به پایان برسانید.
PC Welt
مترجم: وهاب حاجی باقری