خاصیت های موز

میوه ی موز مخصوص مناطق استوایی و گرمسیری است كه اخیراً با تلاش مستمر كشاورزان , در ایران نیز پرورش داده می شود . درخت موز با تنه ای بزرگ كه گاهی قامت آن به سه متر و عرض آن ۶۰ سانتی …

میوه ی موز مخصوص مناطق استوایی و گرمسیری است كه اخیراً با تلاش مستمر كشاورزان , در ایران نیز پرورش داده می شود . درخت موز با تنه ای بزرگ كه گاهی قامت آن به سه متر و عرض آن ۶۰ سانتی متر می شود جزو گیاهان علفی به حساب می آید موز دارای انواع و اقسامی می باشد و یك نوع نا مرغوب آن دارای هسته است . موز در صورت رسیده بودن عطری مطبوع دارد - خوش طعم و شیرین است و دارای ویتامین آ , ب و ث و هشتاد درصد قند می باشد و نیز دارای آهن و فسفر و پتاس و سدیم می باشد ولی قند آن خوب نیست و مبتلایان به یبوست نیز نباید آن را مصرف كنند- موز یك میوه خون ساز است برای چاق شدن می توانید از موز استفاده كنید و اگر مبتلا به شوره ی سر هستید می توانید موز را انتخاب كنید . در پوست آن خواص بسیاری نهفته است . خاكستر آن برای بند آوردن خونریزی مفید است . میوه آن نرم و بسیار مغزی است و قدرت غذای آن از غذای سیب زمینی بیشتر است . موزدارای فلزاتی مانند آهن , فسفر , منیزی , پتاسیم , سدیم و روی است ولی از نطر چربی چون كلسیم , سلولز و . . . فقیر است .
افرادی كه مبتلا به بیماری آلبومین هستند می توانند موز را همراه غذای مناسب دیگر میل نمایند . و چون فاقد مواد سفیده ای(آلبومین) است برای آن ها مفید می باشد و افرادی كه مبتلا به بیماری مرض قند هستند بهتر است از موز استفاده نكنند . بیشتر افراد از خوردن موز حساسیت دارند . و زبان آن ها ورم و جوش می زند به این اشخاص توصیه می شود كه پس از خوردن موز بلافاصله یك میوه ی ترش , آب میوه میل نمایند . موز یكی از میوه های مفید و خون ساز است و باعث زیبایی چهره می شود ..
كسی كه بخواهد چاق شود موز بخورد .