سفره حضرت ابوالفضل (ع)

در سفره حضرت ابوالفضل (ع) از شله زرد، آش رشته و عدس پلو برای تزئین استفاده می شود عدس پلو را با زرشک ، کشمش ، زعفران و خلال بادام تزئین می کنیم سپس گوشت چرخ کرده را که از قبل آماده …

در سفره حضرت ابوالفضل (ع) از شله زرد، آش رشته و عدس پلو برای تزئین استفاده می شود
عدس پلو را با زرشک ، کشمش ، زعفران و خلال بادام تزئین می کنیم سپس گوشت چرخ کرده را که از قبل آماده کرده ایم را در کناره های ظرف عدس پلو قرار می دهیم.
آش را با کشک مخلوط می کنیم، و آنرا با نعناع داغ تزئین می نمائیم سپس مقدار کمی کشک روی آن می ریزیم و بعد کشکها را با زعفران تزئین می کنیم.
شله زرد را با دارچین و خلال بادام تزئین می نمائیم
هسته های خرما را در آورده و داخله آنها خلال بادام قرار می دهیم. آجیل مشکل گشا را داخل تورهای تزئین شده می ریزیم.در سفره ابوالفضل حتماً باید آجیل مشکل گشا باشد.
حلوا را داخل بشقاب ریخته ، روی آنرا صاف می کنیم، سپس با ابزار سفره آرایی بصورت (+) به حلوا نقش می دهیم. در سفره آرایی از ابزار آرایشی که شکل (V) است ، استفاده می کنیم و قسمتی از حلوا را که فاقد نقش است ، بوسیله این ابزار نقش می دهیم. با پودر نارگیل آن را تزئین می کنیم و ما بین پودر نارگیلها خلال بادام قرار می دهیم.
- کاچی را داخل بشقاب می ریزیم ، دارچین را بصورت اریب روی آن می ریزیم، سپس نقش لوزی را داخل آن در می آوریم، داخل هر یک از لوزیها مقداری پودر نارگیل می ریزیم و با خلال بادام اطراف آن را تزئین می کنیم.
- نان و سبزی را بصورت قیف پیچانده ، داخل سینی می گذاریم و تزئین می کنیم.
- تمام سفره های مذهبی را روی زمین (نه روی میز) پهن می کنیم.