موارد مصرف انرژی

سرمایش و گرمایش: ما از انرژی برای گرم كردن خانه هایمان در زمستان و سرد كردن آنها در تابستان نیز استفاده می‎كنیم. بخاری ها سوخت مصرف می‎كنند و گرما می‎دهند. گرما یك جور انرژی است. …

سرمایش و گرمایش:
ما از انرژی برای گرم كردن خانه هایمان در زمستان و سرد كردن آنها در تابستان نیز استفاده می‎كنیم. بخاری ها سوخت مصرف می‎كنند و گرما می‎دهند. گرما یك جور انرژی است. ما در تابستان برای خنك كردن خود از پنكهٔ الكتریكی استفاده می كنیم . ما از الكتریسیته استفاده می‎كنیم تا خانه هایمان را روشن كنیم. الكتریسیته هم یك جور انرژی است.
فعالیت های روزانه:
ما در همهٔ مواقع از انرژی استفاده می‎كنیم. موقع راه رفتن، دویدن، خندیدن و صحبت كردن انرژی به كار می‎بریم. وقتی آرام نشسته‎ایم انرژی به كار می‎بریم. حتی موقع خواب هم انرژی به كار می‎بریم. بدن ما از سوختن غذایی كه می‎خوریم انرژی به دست می‎اورد. سوختن غذا در ماهیچه‎های ما صورت می‎گیرد.
استفاده از انرژی الکتریسیته:
امروزه ما از الكتریسیته برای روشن كردن اتاق ها و پختن غذا استفاده می كنیم . با استفاده از الكتریسیته غذایمان را سرد و تازه نگه می داریم و ماشین ها و بسیار چیزهای دیگر را به كار می‎اندازیم . به دوربرت خوب نگاه كن تمام این وسایلی كه می بینی با جریان برق كارمی كنند. و بدون آن قادر به انجام هیچ كاری نیستند . الكتریسیته تمیز و استفاده از آن آسان است. فقط با فشار یك كلید می‎توانیم الكتریسیته داشته باشیم.
استفاده از انرژی در ماشینهای کارخانه ها:
برای اینكه از ماشینهای مختلف در كارخانجات استفاده كنیم از انرژی استفاده می كنم .( این انرژی ها شامل نفت ، گاز، برق و غیره است .