چگونه پوستی شفاف داشته باشیم

آنچه سبب بی‌روح و رمق شدن پوستتان شده را با تغییراتی در شیوه زندگیتان از بین ببرید : ۱- قبل از خواب حتماً صورت خود را بشویید از دستمال یا از كمی پنبه آغشته به گلاب هم می‌توانید …

آنچه سبب بی‌روح و رمق شدن پوستتان شده را با تغییراتی در شیوه زندگیتان از بین ببرید :
۱- قبل از خواب حتماً صورت خود را بشویید از دستمال یا از كمی پنبه آغشته به گلاب هم می‌توانید برای شستشوی صورت استفاده كنید و آن را به صورت یك عادت شبانه انجام دهید ، همچنین می‌توانید از دستمال‌های آغشته به مواد شیمیایی لایه‌بردار پوست استفاده كنید .
۲- روشن كردن پوست ( پلینگ) روش دیگری برای از بین بردن خط‌های صورت است . می‌توانید از گلیكوژن و یا اسیدهای آمینه كه در مطب پزشكان در دسترس هستند استفاده كنید . روش گیاهی بسیار مؤثر آب پیاز می‌باشد . پیاز را رنده كرده آب آن را با پنبه بر صورت مالیده و پس از جذب پوست مجدداً این عمل را تكرار كنید تا سه مرتبه سپس صورت را با آب سردآبكشی نمایید . برای شروع ۵ الی ۷ بار درماه مفید واقع خواهدشد در حقیقت شما پوست خود را با گیاهی مفید پلینگ كرده و بر روشنایی پوست می‌افزایید .
۳- جوش‌های سرسفید و چركی (آكنه) فقط در سنین نوچوانی بروز نمی‌كنند . بزرگسالان نیز بیش از آنچه فكر می‌كنید در معرض حمله جوش‌های آكنه قرار دارند . گاهی اوقات آنتی‌بیوتیك‌ها در مبارزه با آنها جواب می‌دهند ولی درمان با اسید سالسیلیك هم تعداد آنها را كم خواهد كرد و اما روش گیاهی و بسیار بی‌ضرر (خمیرنمك) می‌باشد ، مقداری نمك را با چند قطره آب مخلوط كرده و به صورت خمیری درآورده و روی صورت قرار داده و مكث كنید تا نمك‌ها كاملاً خشك شود بدین‌طریق جوشهای چركی صورت را (گندزدایی) كرده و آنها را از بین می‌برید . در روش دیگر مقداری خمیردندان را باآب مخلوط كرده و به صورت ماسك روی صورت مالیده و پس از ۱۵ دقیقه آبكشی كنید . دو روش ذكر شده بالا بی‌ضررترین روش از بین بردن جوش‌های آكنه می‌باشد .
۴- خط‌های پیشانی ، خط اخم و دیگر شیارها را كاهش دهید ، این خط‌ها و شیارها با حركاتی كه در چهره خود انجام می‌دهیم عمیق‌تر می‌شوند ولی می‌توان آن را با تزریق (BOTOX) ماده‌ای كه عضله را فلج می‌كند درمان كرد . زهری كه در این ماده وجود دارد به طورموقت عضلات را فلج كرده و حركت را از آنها سلب می‌كند این بی‌حسی بیش از چهارماه به طول می‌انجامد . روش گیاهی و بی‌ضرر ، ماسك نشاسته و سفیده تخم‌مرغ است كه باعث تقویت ماهیچه‌های پیشانی و صورت می‌شود . در صورتی كه روزانه ۲۰ تا ۲۵ دفعه ماهیچه‌های صورت را ورزش داده و در ناحیه پیشانی و خط اخم ماهیچه‌های مزبور را با دست رو به بالا ماساژ دهید . لااقل ۵ تا ۷ سال ایجاد خطوط در پیشانی را به تعویق خواهد انداخت . ماساژ عمیق بافت‌ها تأثیرگذار است و می‌تواند در كاهش سلولیت‌ها مؤثر باشد .