حساسیت پوست های چرب

پوست های چرب به خاطر برخورداری از لایه چربی بخوبی محافظت شده و دیرتر از پوست های دیگر پیر و چروكیده می شوند. ولی ازسوی دیگر، كسانی كه پوست چرب دارند نسبت به انواع صابون، آب و لوازم …

پوست های چرب به خاطر برخورداری از لایه چربی بخوبی محافظت شده و دیرتر از پوست های دیگر پیر و چروكیده می شوند. ولی ازسوی دیگر، كسانی كه پوست چرب دارند نسبت به انواع صابون، آب و لوازم آرایشی حساسیت بیشتری دارند و پوست آنها زودتر از سایر انواع، دچار تحریك و سرخی می شود.
این پوست ها بسیار مستعد ابتلا به جوش غرور جوانی هستند. پوست بعضی از افراد آنقدر چرب است كه احساس می كنند به پوستشان روغن مالیده اند و همیشه از این بابت در عذاب هستند، پوست چرب در زنان شایع تر از مردان است. مهمترین مسأله درایجاد این نوع پوست، مسائل ارثی است. موادآرایشی و داروهای مالیدنی، موجب تحریك سریع پوست های چرب می شود. ازسوی دیگر پوست های چرب، آب و صابون و تغییرات درجه حرارت و آب و هوا را به خوبی تحمل می كنند. برای شست وشوی پوست چرب باید از صابون های اسیدی استفاده كنید چون این صابون ها چربی را كم می كنند. صابون های گوگرد نیز بسیار مفیدهستند ولی از مصرف صابون های گلیسیرن دار بپرهیزید چون پوست را تحریك می كنند. اگرچربی پوست شما خیلی زیاد است پس ازاتمام شست وشو با آب و صابون، یك گاز استریل یا پارچه تمیز را به الكل آغشته كنید و روی پوست خود بكشید تا چربی آن گرفته شود. این عمل را حداكثر روزی دوبار انجام دهید.