بهترین مرطوب كننده پوست

برای آن كه همیشه پوستی نرم و لطیف داشته باشید، می توان از روشی مناسب هم به لحاظ صرف هزینه و هم جالب استفاده كرد. ابتدا صورت خود را خوب بشویید، وقتی كه هنوز رطوبت دارد، مقداری وازلین …

برای آن كه همیشه پوستی نرم و لطیف داشته باشید، می توان از روشی مناسب هم به لحاظ صرف هزینه و هم جالب استفاده كرد. ابتدا صورت خود را خوب بشویید، وقتی كه هنوز رطوبت دارد، مقداری وازلین روی سطح صورتتان بمالید. بعد تمام صورت تان را خیس كنید تا چربی روغن پاك شود. آنگاه خواهید دید كه پوست صورت شما لطیف شده است.
پوست شفاف
تجربه نشان داده است اگر تعدادی سركه سیب را در ظرفی با آب گرمی بریزید و پوست صورت را با آن آغشته كنید، نتیجه مطلوبی به دست می آید.
دقیقه ای تأمل كنید تا پوست صورتتان خشك شود و اینكار را در طول روز حداقل یك بار انجام دهید و ببینید كه آیا پوست صورت شما شفاف تر نشده است.
كرم چشم
قبل از استراحت شبانه و چشم بر هم گذاشتن تا صبح فردا، مقدار كمی روغن كرچك به دور چشم خود بمالید. برای این كار روغن كرچك بدون بو پیدا كنید. با این ترفند حاشیه چشم تان نرم می ماند.
بخور صورت
در فصل سرما كه اغلب خانواده ها به عارضه سرما خوردگی و آب ریزش بینی گرفتار می شوند، می توانید با تدارك بخورهای طبیعی، راه علاجی برای نجات پوست خود از شر خشكی، پیدا كنید.
در ظرف كوچكی، مقداری آب جوش بیاورید و بگذارید همچنان بخار كند. بعد مقداری آب لیمو یا لیمو تازه گرفته شده را به آن اضافه كنید. برای تكمیل محلول بخور، لازم است گیاهی معطر مثل نعناع، آویشن یا ریحان به آن بیفزایید و منتظر باشید صورت خود را روی بخار محلول نگهدارید. این كار باعث می شود، منفذهای صورتتان باز شود، وقتی حدوداً ۱۰ دقیقه این كار را ادامه دادید، صورتتان را بشویید تا راه نفوذ ، بسته شود.
در انجام این روش ـ آماده سازی بخور صورت ـ دقت كنید تا تكرار مداوم آن موجب نشود كه چربی پوست صورت تان تحلیل برود.