خارش پوست

از جمله شکایات شایع بیماران پوستی خارش است که می تواند علامتی از یک بیماری پوستی باشد و در این صورت سایر علائم آن بیماری روی پوست وجود خواهد داشت بطور مثال خارش همراه بیماریهای …

از جمله شکایات شایع بیماران پوستی خارش است که می تواند علامتی از یک بیماری پوستی باشد و در این صورت سایر علائم آن بیماری روی پوست وجود خواهد داشت بطور مثال خارش همراه بیماریهای انگلی و قارچی پوست ، خارش همراه اگزما و کهیر و بسیاری از بیماریهای دیگر پوست که با معاینه پوست توسط پزشک می توان به تشخیص آن رسید .
اما گاهی خارش پوست بدون وجود ضایعه خاصی روی پوست بروز می کند . این دسته از بیماران به دلایل متعددی ممکن است دچار این مشکل باشند ، از جمله می توان به خارش در زمینه بیماریهای داخلی نظیر بیماریهای تیروئیدی ، بیماریهای کبدی ،‌نارسائی مزمن کلیوی ، غلیظ بودن خون ،‌کمبود آهن بدن ،‌بدخیمی های داخلی و مصرف بعضی داروها اشاره کرد .
در افراد مسن و در کم کاری تیروئید ، خشکی پوست باعث ایجاد خارش می شود .
خارش هایی که با شکایت احساس راه رفتن روی پوست حشره همراه است معمولاً منشاء روحی و روانی دارد ، گر چه گاهی واقعاً ممکن است حشره ای عامل این مشکل باشد .
بعضی از انواع خارش های موضعی ناشی از مشکلاتی در پایانه های حسی اعصاب هستند .
علت تشدید خارش پوست در شب ها بعلت گرمتر شدن پوست است .
بهرحال کسانیکه دچار خارش پوست هستند حتماً بایستی جهت بررسی علت دقیق آن تحت بررسی های لازم قرار گیرند و پس از معاینات و آزمایشات لازم ، درمان شوند .