رمز موفقیت در کاهش اشتها | غذاهای کاهنده اشتها را بشناسید

افرادی که برنامه های موفق کاهش وزن را پیگیری می کنند بدون شک با این غذاها آشنا و از تأثیر آن ها آگاه اند.

در اینجا لیست غذاهایی را ارائه می دهیم که باعث کاهش اشتها در بدن می گردند. افرادی که برنامه های موفق کاهش وزن را پیگیری می کنند بدون شک با این غذاها آشنا و از تأثیر آن ها آگاه اند. شما نیز به منظور رسیدن به هدف کاهش وزن و البته مهم تر از آن کنترل وزن باید با این غذاها آشنا شوید:
بروکلی
انواع کلم
هویج
اسفناج
شلغم
کدو سبز
سیر
کاهو
خیار
گل کلم
کرفس
مارچوبه
سیب
توت فرنگی
پرتقال
گریپ فروت
انبه
آناناس
تمشک

رمز موفقیت در کاهش اشتها خوردن غذاهای پر فیبر است و البته دریافت مقدار بالای پروتئین. اگرچه گوشت ها نیز دارای پروتئین می باشند ولی به دلیل دارا بودن چربی های اشباع مصرف مقادیر بالا از آن ها به منظور دریافت بالای پروتئین توصیه نمی شود. به همین دلیل دریافت حبوبات و مغزها برای کنترل اشتها در ارجحیت خواهند بود. چرا که تامین کننده میزان بالایی از فیبرها و نیز پروتئین هستند. مزیت رعایت این دو نکته در کنار هم این است که مصرف مقادیر بالا از فیبرها و پروتئین باعث می شود شما تا ساعت ها بعد از غذا خوردن احساس سیری و پری معده کنید و علاقه به خوردن بیشتر نداشته باشید.

در آخر لازم به ذکر این نکته است که به منظور کنترل اشتها بهتر است هر وقت احساس گرسنگی کردید مقداری غذا، میوه یا سبزی مصرف کنید. چرا که انتظار برای غذا خوردن اشتهای شما و متعاقباً میزان غذای لازم برای سیر شدن را افزایش می دهد و این همان پرخوری است نه غذا خوردن طبیعی.