ساندویچ فاهیتای مرغ

ابتدا دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد (400 درجه فارنهایت) قرار دهید و سینی فر را با اسپری روغن چرب کنید. فلفل قرمز، زیره، پاپریکا، تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

میزان سرو: 4 نفر

مواد لازم:

سینه مرغ (بدون پوست و استخوان): 700 گرم
فلفل قرمز (پودر شده): 2 ق چ
زیر (پودر شده): یک و یک دوم ق چ
پاپریکا: یک ق چ
تخم گشنیز: یک دوم ق چ
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
فلفل دلمه ای قرم: 1 عدد
فلفل دلمه ای سبز: 1 عدد
فلفل دلمه ای زرد: 1 عدد
پیاز: 1 عدد
سیر (ریز خرد شده): 1 حبه
روغن زیتون: 3 ق س
آب لیموی شیرازی تازه: 2 ق س
برگ گشنیز (خرد شده): 3 ق س
نان تورتیا: 8 عدد


طرز تهیه:

1. ابتدا دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد (400 درجه فارنهایت) قرار دهید و سینی فر را با اسپری روغن چرب کنید. فلفل قرمز، زیره، پاپریکا، تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

2. فلفل دلمه ای و پیاز را باریک برش داده و در سینی فر پخش کنید. مرغ را به ابعاد کوچک برش دهید و روی فلفل ها قرار دهید. سیر ریز خرد شده و مخلوط چاشنی ها را اضافه کنید روغن زیتون را روی مواد بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

3. سینی را حدود 18 الی 25 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا سبزیجات نرم شوند و مرغ کاملا بپزد (پس از گذشت نیمی از زمان پخت، مواد را مخلوط کنید). نان های تورتیا را در فویل بپیچید و در 5 دقیقه آخر پخت مواد را در فر قرار دهید تا گرم شوند.

4. آب لیمو ترش را روی مخلوط مرغ بریزید و برگ گشنیز خرد شده را روی آن بپاشید. در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. مخلوط مرغ را در نان های تورتیا سرو کنید.

غزاله خالدی