درمان موثر برای میگرن که بیماران پشت گوش می اندازند

بسیاری از افرادی که میگرن را تجربه می کنند از رفتار درمانی برای درمان این سردردهای ناتوان کننده استفاده نمی کنند حتی اگر پزشکشان این روش های مفید را به آن ها توصیه کنند.

بسیاری از افرادی که میگرن را تجربه می کنند از رفتار درمانی برای درمان این سردردهای ناتوان کننده استفاده نمی کنند حتی اگر پزشکشان این روش های مفید را به آن ها توصیه کنند.

رفتاردرمانی شامل روش های ذهنی-جسمی مانند روش شناختی رفتاری و تکنیک های آرام سازی می شود.

بر اساس یافته های منتشر شده در مجله پزشکی درد Pain Medicine محققان دریافتند که تنها نیمی از بیماران مبتلا به میگرن که برای رفتار درمانی با پزشک قرار ملاقات می گذارند به مطب می روند.

علیرغم تردید برخی از بیماران شواهد علمی خوبی برای درمان پایدار و مقرون به صرفه میگرن با رفتار درمانی که شامل درمان شناختی رفتاری، تکنیک های بیوفیدبک و آرام سازی می شود، وجود دارد.

مطالعات نشان داده اند افرادی که بدون مصرف دارو فقط از روش های رفتار درمانی برای میگرن ستفاده می کنند تعداد روزهایی که سردرد را تجربه می کردند به نصف کاهش پیدا کرده است.

به گزارش کلینیک مایو Mayo Clinic درمان رفتار شناختی می تواند به افراد بیاموزد که چگونه افکار و رفتارشان میتواند روی احساس درکشان از درد تاثیر بگذارد.

تکنیک های آرامش بخش می تواند به کاهش استرس که باعث میگرن می شود کمک کند. این تکنیک ها شامل تمرینات تنفس عمیق، مدیتیشن و آارمش عضلانی پیشرفته و به ترتیب از انگشتان با تا به سر است.

بیوفیدبک Biofeedback تکنیکی است که در آن سنسورهای الکتریکی به فرد وسط می شوند تا توابع بیولوژی از جمله تغییرات درمانی پوست یا ضربان قلب را کنترل کنند. دریافت این بازخورد از بدن می تواند به افرادی که دارای میگرن هستند کمک کند یاد بگیرند چگونه از تغییرات کوچک مثل آرامش عضلات خاص به عنوان راهی برای کاهش درد استفادده کنند.

استفاده از رفتار درمانی کاملا بی خطر بوده و از آنجا که مصرف دارو را کاهش می دهد برای افراد مبتلا به میگرن ضروری است.