طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور | تیرامیسو یک دسر بسیار خوشمزه ایتالیایی است.در ادامه مواد لازم و طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور آورده شده است که با هم می خوانیم.

تیرامیسو (Tiramisu) (به ایتالیایی: tiramisù، به معنی «بِکِش من رو بالا») یکی از محبوب ترین کیک ها و دسرهای ایتالیایی است.
برای درست کردن کیک شارلوت و تیرامیسو بکار برده می شود.
اکثر ریشه ها و ابداع این دسر به دهه ۱۹۶۰ در منطقه ونتو در ایتالیا در رستورانی به نام Le Beccherie در شهر ترویسو (به ایتالیایی: ترویزو) ایتالیا برمی گردد. بعضی ادعاها همچنان باقی ست اما به نظر می رسد ابداع کارمینانتونیو یاناکونه (برای اولین بار توسط دیوید روزنگارتن در گزارش روزنگارتن و بعداً در بالتیمور سان و واشنگتن پست مطرح شد) باشد که در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۹ زمانی که او در رستوران سوتوترویزو نزدیک ونیز سرآشپز بود.
تیرامیسو انواع گوناگونی دارد. بعضی از تیرامیسوها بدون تخم مرغ تهیه می شوند. در برخی هم از زرده استفاده می شود هم از سفیده تخم مرغ و برخی فقط با سفیده تهیه می شود.

مواد لازم برای درست کردن تیرامیسو
پنیر ماسکارپونه : ۲۰۰ گرم
خامه فرم گرفته شده : ۴۰۰ گرم
بیسکویت پتی بور : به میزان لازم
شکر : ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو : به مقدار لازم
قهوه غلیظ و یا قهوه اسپرسو : یک پیمانه

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور
برای درست کردن تیرامیسو با بیسکویت پتی بور در اولین مرحله باید قهوه ای غلیظ مثل قهوه ترک و یا قهوه اسپرسو و یا نسکافه تهیه کنید. بعد به اندازه دلخواه به آن شکر اضافه کنید. در مرحله بعدی خامه فرم گرفته شده را تهیه کنید یا آماده بخرید. سپس خامه را در کاسه ای ریخته و پنیر ماسکارپونه را به آن اضافه کنید. حالا با همزن این دو را حسابی مخلوط کنید تا کرم نرم و یکدستی حاصل شود. حالا با استفاده از یک قلم مو، قهوه را روی سطح بیسکویت ها بمالید. بیسکویت ها را دانه دانه کف ظرف مورد نظر بچینید. حالا با کمک قاشق مقداری از کرم خامه ای را روی سطح بیسکویت ها بریزید و همه جا پخش کنید. میتوانید در صورت تمایل داخل کرمتان قهوه یا پودر کاکائو بریزید. دوباره باید لایه دیگر از بیسکویت های خیس شده را روی کرم خامه ای بچینید. و بعد از کرم تان روی آن بمالید. این کار را تا زمانی که بیسکویت تان تمام نشده ادامه دهید. فقط دقت کنید که لایه بالایی این دسر باید کرم خامه ای باشد. در لایه بالای ترامیسو باید مقداری پودر کاکائو الک شده بریزید. در این قسمت باید روی ظرف دسر را با کمک سلفون پوشانده و ان را به مدت یک شب در یخچال بگذارید تا طعم همه مواد با هم ترکیب شود. هنگام سرو آن را در یک دیس گذاشته و با چاقو مانند کیک برش دهید. نکات طلایی برای تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور برای راحت برش خوردن دسر تیرامیسو، بیسکویت ها نباید بیش از حد با قهوه خیس شوند. برای همین گفتیم از قلم مو استفاده کنید. وگرنه می توانید بیسکویت را یکی یکی در قهوه فرو برده و خیلی سریع بیرون بیاورید. ولی با این روش احتمال دارد بیسکویت ها بیشتر از حد خیس شوند. دسر تیرامیسو هر چقدر بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر خواهد شد. برای تهیه تیرامیسو به جای بیسکویت پتی بور ، می توانید از بیسکویت ساقه طلایی و یا بیسکویت لیدی فینگر هم استفاده کنید.دسر تیرامیسو را می توانید با تی تاب و کیک اسفنجی و یا با کیک نازک هم تهیه کنید. ○ اگر دوست داشتید از بیسکویت پتی بور ساده و کاکائویی با هم استفاده کنید تا ترامیسوی شما زیباتر شود. اگر دوست داشتید میتوانید مقداری کاکائو به کرم خامه ای اضافه کنید تا دسر تان رنگی تر شود.