برج میلاد چند پله دارد؟

برج میلاد چند پله دارد؟ | برج میلاد یک هزار و ششصد و نود و سه (1693) پله دارد. در ادامه، مطالبی درباره برج میلاد ذکر شده است که با هم می خوانیم.

برج میلاد شاخص ترین ساختمان شهر تهران با ارتفاع 435 متر ششمین برج بلند تلویزیونی و مخابراتی دنیا در نوع خود است.
این برج 1693 پله دارد.
برج میلاد شامل پی ، ساختمان پای برج (لابی) ، شفت، ساختمان راس و دکل مخابراتی و تلویزیونی است.
وزن تقریبی برج حدود 150 هزار تن ، بیشترین قطر سازه رأس 60 متر در تراز280 متری ، حجم بتن ریزی کل پروژه حدود 63 هزار متر مکعب وحجم شیشه مصرفی حدود 17 هزار متر مربع است .
کاربری برج تسهیل و گسترش ارتباطات بیسیم (Wireless) در سطح تهران بزرگ ، بهینه سازی و گسترش پوشش رادیو و تلویزیون (VHF/UHF/FM) ، ایجاد زیر ساخت های تلویزیونی دیجیتال (DVB/MVDS) ، هواشناسی و کنترل ترافیک و گردشگری است .

جلوه ای از نوآوری
برج میلاد تهران آسمان خراشی چند منظوره است که در شمال غربی تهران قرار دارد . برج میلاد بلندترین برج ایران ، ششمین برج مخابراتی جهان به شمار می آید . ساختمان راس برج با 12 هزار مترمربع زیربنا از نظر وسعت کاربری در میان تمامی برج های دنیا مقام نخست را دارد .

برج میلاد تهران به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش تقریباً از کلیه نقاط شهر تهران قابل رویت است و از این رو یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می آید.
کلنگ ساخت این برج در زمستان سال 1376 خورشیدی با نام برج یادمان به زمین خورد و در سال 1380 خورشیدی به مناسبت یکصدمین زاد روز روح الله خمینی ( ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به برج میلاد تهران تغییر نام داد . و با تلاش غیور مردان عرصه مهندسی همت بلند شهرداری وقت دکتر قالیباف و همیاری تمام عیار اعضای شورای شهر در مهرماه 1387 به بهره برداری رسید .
منبع: برج میلاد تهران