تاریخ روز پدر 97 | 11 فروردین ولادت امام علی(ع)

تاریخ روز پدر 97 | 11 فروردین سال 97، مصادف با 13 رجب تولد اولین امام شیعیان حضرت علی (ع) می باشد.این روز را روز پدر نام نهاده اند.

تاریخ روز پدر 97 چیست؟
11 فروردین سال 97، مصادف با 13 رجب تولد اولین امام شیعیان حضرت علی (ع) می باشد.این روز را روز پدر نام نهاده اند.

علت نامگذاری ولادت امام علی به عنوان روز پدر
هر سال روز سیزدهم رجب بخاطر زادروز وصی نبی مکرم اسلام، مولای متقیان، امیرمومنان، پیشوای مسلمانان، نخستین امام شیعیان، ابوالسبطین، حضرت امام علی بن ابی طالب (ع) و جشن و شادمانی پیروان اهل بیت (ع)، در جمهوری اسلامی ایران به « روز پدر » نام گذاری شده تا از این طریق از پدران پرتلاش و زحمتکش این مرز و بوم که علاوه بر همت در تامین معاش و اسباب زندگی، نقش بسزایی در آشنایی فرزندان خویش با مکتب اهل بیت (ع) داشته و آنان را از انحرافات فکری و عقیدتی بازداشته و با نور اسلام و قرآن و مکتب حیات بخش اهل بیت (ع) آشنا و سیراب نمودند، تقدیر و تشکری به عمل آید.این سُنتی است حسنه و کرداری است خداپسندانه.
البته این نام گذاری بی دلیل نبوده و مستند روایی نیز دارد. زیرا رسول معظم اسلام حضرت محمد (ص) در روایتی خود و امام علی بن ابی طالب (ع) را پدران امت اسلام قلمداد نمود و فرمود:" أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّهٔ "، یعنی: من و علی پدران این امتیم. بدین جهت روزمیلاد خجسته حضرت امیر مؤمنان (ع) به روز پدر نامیده شده است.