طرز تهیه سوپ شیر با قارچ

طرز تهیه سوپ شیر با قارچ | در هوای برفی و سرد این روزها، غذاهای مثل سوپ و آش بسیار می چسبد. در ادامه به طرز تهیه سوپ شیر با قارچ و مواد لازم برای تهیه آن اشاره شده است.

سوپ شیر با قارچ یکی از پرطرفدار ترین پیش غذاها در بین خانواده های ایرانی محسوب میشه مخصوصا با شروع ماه رمضان خیلی از ماها دوست داریم که سر سفره های خودمون سوپ یا آش داشته باشیم، به همین دلیل در این آموزش طرز تهیه سوپ جو با شیر و قارچ که خیلی راحت ولی خوشمزه رو برای شما داریم. در این آموزش به طرز تهیه سوپ جو با شیر و قارچ می پردازیم.

مواد لازم جهت تهیه سوپ شیر با قارچ :
جو (پخته شده) ۶۰۰ گرم
مرغ نصف سینه
شیر سه لیوان
قارچ ۱۰۰-۱۵۰ گرم
پیاز دو عدد متوسط
هویج یک عدد بزرگ
فلفل دلمه نصف یک عدد
خامه ۵۰ گرم
نمک و فلفل و آب لیمو به میزان لازم

طرز تهیه سوپ شیر با قارچ :
ابتدا مرغ رو با پیاز و اگر داشتین ساقه های کرفس میذاریم تا بپزه
زمانی که مرغ ها پخته شدن جویی رو که از قبل پخته شده (*) رو به همراه آب مرغ روی حرارت میذاریم (پیاز و کرفس رو ازش جدا میکنیم)
مرغ های پخته رو ریش ریش کرده و به بقیه مواد اضافه میکنیم
هویج رو ریز رنده کرده یا خیلی ریز خورد میکنیم و به سوپ اضافه میکنیم و میذاریم کمی بجوشه تا پخته بشه
شیر رو گرم میکنیم و کم کم به سوپ اضافه میکنیم و بعد از اون فلفل دلمه ای رو که ریز خورد شده اضافه میکنیم (اگر شیر سرد باشه و به سوپ اضافه بشه می بره پس دقت کنین)
سوپ باید بجوشه تا غلیظ تر بشه و هویج و فلفل اون کاملا پخته بشن ، در این فاصله یک پیاز رو ریز خورد کرده و کمی تفت میدیم، نذارید زیاد سرخ بشه و رنگش عوض شه! در حدی که پیاز نرم بشه کافیه (من کمی هم کره به روغن اضافه میکنم تا عطرش عوض بشه)
داخل یک ظرف جداگونه در حد یک تا دو قاشق آب لیمو میریزیم و بعد قارچ ها رو داخل اون خورد میکنیم و با آب لیمو مخلوط میکنیم تا سیاه نشه (اندازه خورد کردن قارچ سلیقه ای هست، من دوست دارم ریز باشه اما میتونین درشت تر هم خورد کنین). بعد از اینکه پیاز ها سرخ شد قارچ و آب لیمو رو به پیاز ها اضافه میکنیم
اجازه میدیم کمی قارچ ها تفت بخورن (بهتره حرارت گاز زیاد باشه)
قارچ و پیاز رو به سوپ اضافه میکنیم
اجازه بدین سوپ کمی بجوشه تا به غلظت مناسب برسین (اگر سوپ خیلی غلیط شده بود میتونین به اون آب جوش اضافه کنین تا رقیق تر بشه) و بعد به اون نمک و فلفل سیاه اضافه کنین و بعد زیر گاز رو کم کنین در حدی که جوش های ریز بزنه
حالا توی یک ظرف جداگونه خامه رو بریزین
کم کم از سوپ به خامه اضافه کنین و هم بزنین
این کار رو انقدر ادامه میدیم تا دمای مخلوط خامه و سوپ بالا بره و دیگه سرد نباشه
حالا مخلوط خامه رو به سوپ اضافه میکنیم
زمانی که سوپ یکی دو تا جوش کوچیک زد اون رو از روی حرارت بر میداریم
سوپ ما آماده هست. می تونین اون رو با جعفری خورد شده یا پیازچه خورد شده تزیین کنین.
من جو رو از یک شب قبل خیس میکنم و بعد میذارم بپزه، زمانی که جو پخت اون رو فریز میکنم تا در مواقع نیاز ازش استفاده کنم.مقداری که توی دستور گفته شده جو پخته شده هست.

منبع : theoldfoodie