طرز تهیه تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب | تاس کباب از جمله غذاهایی است که به علت وجود مواد غذایی سالم و مفید در آن، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. در ادامه به طرز تهیه این غذا می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب
به 2 عدد به اندازه متوسط
پیاز به اندازه متوسط
هویج به اندازه متوسط
گوشت گوسفند با کمی دنبه ٢٥٠ گرم سیب زمینی یک یا دو عدد متوسط
آلو خورشی بسته به ذائقه ٦ یا ٧ عدد یا بیشتر
نمک فلفل زدرچوبه به اندازه کافی
رب گوجه فرنگی دو قاشق
گوجه فرنگی 2 عدد متوسط

طرز تهیه تاس کباب
1.آلو را از قبل در آب سرد خیس می کنیم. پیاز را به صورت حلقه های نازک می بریم. پوست به را نیز کنده و به اندازه پره های پرتقال ورقه ورقه می بریم. سیب زمینی را هم پس از پوست گرفتن حلقه حلقه می کنیم.
2. گوشت را نیز به شکل ورقه های نازک( تقریبا به طول و عرض دو بند انگشت) تکه تکه می کنیم.اکنون یک قابلمه تقریبا بزرگ روی اجاق می گذاریم و دو قاشق روغن کف آن می ریزیم و نخست دو ردیف پیاز حلقه شده.
3. سپس یک ردیف گوشت روی آن می چینیم و کمی آلو روی آن می ریزیم و چند تکه به هم می گذاریم. گرد غوره را با نمک و فلفل و ادویه مخلوط کرده و روی این مواد می پاشیم و سپس یک قاشق روغن دیگر می ریزیم.
4. این کار را تا تمام شدن مواد ادامه می دهیم و با افزودن دو لیوان آب در قابلمه را می بندیم و می گذاریم روی حرارت ملایم کاملا بپزد.دست آخر سیب زمینی های ورقه شده را روی تاس کباب می ریزیم و با حل کردن رب گوجه فرنگی در نصف لیوان آب آن را داخل تاس کباب می ریزیم.
5. این غذا تا آماده شدن نباید آب داشته باشد بنابراین مرتب به غذا سر بزنید. به هنگام کشیدن غذا در دیس دقت می کنیم تاس کباب را با کفگیر پهنی که مواد را مخلوط و له نکند بکشیم. چاشنی این غذا، سبزی خوردن، دوغ محلی و ترشی تازه است.