تزیین شب یلدا | آموزش تزیین انار شب یلدا

تزیین شب یلدا | در متن زیر مرحله به مرحله ، به آموزش ساخت انار تزیینی برای سفره شب یلدا پرداخته شده است. امیدواریم که بتواند شب زیباتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای ساخت این تزیینات ساده و زیبای مهمانی شب یلدا، نیازی به لوازم اولیه چندانی نیست.
1. در اولین مرحله و برای شروع کار، ابتدا یک تکه فوم یا چوب پنبه را برداشته و به شکل پنج ضلعی و به شکل گردی تقریبی انار برش بزنید و دربیاورید. با سنباده نیز می‎توانید سطح کارتان را صاف تر و منظم تر کنید.
2. در مرحله دوم از کار ساخت انار تزیین شب یلدا ، با استفاده از یک تکه کاغذ ساده و یا مقوا یک الگوی مستطیل شکل برای خود درست کنید و کاغذ کشی را بر روی آن بگذارید و برش بزنید.
3. در این مرحله از کار، قسمت وسط کاغذ کشی را با دست کمی بکشید و باز کنید. سپس فوم را در وسط آن قرار داده و کاغذ را به دور آن بپیچید.
4. در مرحله چهارم از ساخت انار تزیین شب یلدا ، یکی از قسمتهای انتهایی کاغذ کشی را خوب جمع کنید و ببندید. قسمتهای اضافی کاغذ را با استفاده از قیچی برش بزنید و ببرید، سپس با کمک چسب حرارتی قسمت انتهای کار را خوب جمع کنید و بچسبانید.
5. در مرحله پنجم از کار آماده سازی انار برای تزیین شب یلدا ، همانند مرحله پیشین، اینبار سمت دیگر کاغذ کشی را جمع می کنیم و پس از بریدن قسمت اضافه‎ کاغذ، با چسب حرارتی خوب می چسبانیم.
6. در این مرحله از کار، با استفاده از قسمت‎ اضافه ای از کاغذ کشی که قبلا برش زده بودیم برای قسمت پایینی انار سنبله یا تاج انار درست می کنیم و با کمک چسب حرارتی آن را به انارمان می چسبانیم.
7. در مرحله هفتم از کار ساخت انار برای تزیین شب یلدا ، با استفاده از یک خودکار یا ماژیک (با ماژیک نتیجه بسیار بهتر و زیباتری به دست خواهید آورد.) قسمت درونی و نیز لبه های بیرونی سنبله یا تاج انار را رنگ می کنیم.
8. در مرحله هشتم از کار، سوزن ته گردهایی را که مروارید طلایی رنگ در انتهای آن است، در قسمت وسط و مرکز سنبله انار فرو می کنیم.
9. در این مرحله از کار با استفاده از ربان طلایی رنگ یک حلقه یا بند درست کنید و انتهای آن را گره بزنید. به وسیله چسب حرارتی، قسمت گره را به قسمت بالایی انار بچسبانید.
10. در این مرحله از کار، یعنی مرحله دهم از کار ساخت انار تزیین شب یلدا، با استفاده از کاغذ کشی سبز رنگ؛ برگ‎های کوچکی را برش زده و آماده می‎کنیم. سپس به وسیله چسب حرارتی آنها را به قسمت بالایی انار و اطراف گره روبان طلایی رنگمان می‎چسبانیم.
11. در این مرحله، یعنی آخرین مرحله از کار ساخت انار تزیین شب یلدا ، به وسیله ماژیک خطوط و رگه هایی را بر روی برگها می‎کشیم تا زیباتر شود.
حالا دیگر انار تزیین شب یلدا و یا درخت کریسمس ما آماده است. می توانید تعداد زیادی از این انارهای زیبا را درست کنید و درون یک سبد حصیری و یا یک ظرف زیبا بریزید و بر روی میز پذیرایی و تزیین شب یلدا قرار دهید.
همچنین به جای کاغذ کرپ و یا کاغذ کشی ، بنا به سلیقه خودتان، می‎توانید از پارچه مخمل در رنگ های قرمز و سبز، استفاده کنید. که در این صورت برای زیباتر شدن لبه پارچه مخمل و برگها، به هویه نیز احتیاج پیدا خواهید کرد. اما یقینا در پایان تزیین زیباتری خواهید داشت.
از این انار تزیینی زیبا برای تزیین درخت کریسمس و میهمانی کریسمس و سال نو میلادی نیز می توانید استفاده کنید.
امیدوارم این آموزش برایتان مفید و کاربردی بوده باشد و با استفاده از این آموزش ساده، اما بسیار زیبا بتوانید تزیین شب یلدا را متفاوت‎تر و زیباتر بسازید.

منبع: liagriffith.com