خواص خارق العاده زغال اخته!

طبق نتایج به دست آمده در مطالعه اخیر متخصصان علوم تعذیه، چنین استنباط می شود که مصرف میوهٔ زغال اخته دارای آثار هیپوگلیسمیک بوده است و می تواند سبب بهبود تغییرات بافتی پانکراس در جریان بیماری دیابت گردد که شاید این اثرات به خاطر وجود آنتوسیانین ها و سایر ترکیبات آنتیاکسیدانی موجود در میوه باشد. در مکتوب زیر به ذکر خواص زغال اخته پرداخته ایم.در ادامه بیشتر بخوانید:

گیاه زغال اخته ( CORNELIAN CHERRY )به صورت درخت یا درختچه در کنار جریان آب و یا در بیشه ها می روید و از گروه گیاهان گل دار گلبرگ جدا محسوب می شود.
درختچه ی زغال اخته حدود ۳۰۰ سال عمر می کند و در حدود ۲۵ سالگی تا ۸ متر می رسد. این درخت به طور کلی ارتفاعی حدود ۸-۴ متر دارد. چوب آن بسیار محکم است و در صنعت نیز کاربرد دارد.
منطقه ی قزوین و رودبار به ویِژه در حاشیه البرز، بیش ترین تولید کننده و صادر کنندگان زغال اخته ی کشور محسوب می شوند. میوه ی زغال اخته در اواخر تابستان آماده ی چیدن است.
ارزش غذایی زغال اخته
زغال اخته حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین های C، B۲، B۱،E و فلاوونوئیدهاست. آنتوسیانین موجود در زغال اخته رنگدانه ای از گروه فلاونوئیدها است که عامل رنگ قرمز در گوجه فرنگی و دیگر میوه ها است.
زغال اخته دارای تانن و اسیدهای آلی، آنتوسیانین ها (گروهی از فلاونوئیدها) به ویژه از خانواده ی فلاون و ایزوفلاون، کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ملاتونین ( که به صورت قرص آنتی اکسیدان حاصل از فرآورده های طبیعی به بازار عرضه می شود) می باشد.
آنتی اکسیدان ها مقاومت بدن در برابر بیماری های غیرواگیر که از رادیکال آزاد تولید می شود را بالا می برند و به پیش گیری از صدمه به سلول ها و بافت های بدن در مقابل این رادیکال های آزاد کمک می کنند. قرص های آنتی اکسیدان در برخی کشورهای اروپایی به نام قرص های یکی در روز (ONE DAY) معروف هستند و بدون تجویز پزشک نیز خریدشان برای عموم آزاد است.
زغال اخته ؛ ضد باکتری قوی
زغال اخته به عنوان ضد اتصال چند نوع باکتری در ادرار و مدفوع شناخته شده است؛ به عبارت دیگر زغال اخته، به خروج باکتری ها از بدن کمک می کند. باکتری اشرشیاکلی عامل ۸۵ درصد عفونت های مجاری ادراری است. یکی از متداول ترین عفونت ها، التهاب مثانه است که به ویژه در خانم ها شایع است. عفونت های مکرر ادراری
که به نظر می رسد اسید بنزوئیک موجود در زغال اخته، در ایجاد خواص درمانی و پیشگیری نقش داشته باشد؛ هر چند تحقیقات اخیر نشان می دهند که این اثر احتمالاً به دلیل وجود پلیمری در زغال اخته، است که ماهیت آن هنوز شناخته نشده است. این ملکول ناشناخته از اتصال اشرشیا کلی، به دیواره ی مثانه و مجاری ادراری جلوگیری می کند و به این ترتیب، از رشد و تکثیر باکتری و ایجاد عفونت، جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که زغال اخته نمی تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود، اما استفاده از این میوه و آب آن می تواند اثر داروهای مورد استفاده در این شرایط را تقویت کند.
آب زغال اخته ؛ افزایش سیستم دفاعی بدن
مطالعه ای که توسط محققان وزارت کشاورزی ایالات متحده(USDA) انجام شد، نشان داد که پلی فنولهای موجود در زغال اخته، می تواند از سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری ها پشتیبانی کند.
محققان از ۵۶ شرکت کننده ی بزرگسال سالم با متوسط ​​سن ۵۰ سال ثبت نام کردند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند : به گروه اول دو بار در روز یک لیوان ۸ اونسی(۲۲۷ سی سی) آب زغال اخته ی کم کالری و به گروه دوم دارونمایی که ظاهر و طعمی مشابه با آب زغال اخته دارد، داده شد.
سپس محققان مقدار فشار خون، قند خون، چربی خون و پروتئین واکنشی Cرابه عنوان یک مارکر التهاب در افراد شرکت کننده اندازه گیری کردند. اگر چهار فاکنور اندازه گیری شده بالاتر باشند، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ افزایش می یابد.
نبض ما