چه کسی جانشین ابوبکر البغدادی سرکرده داعش میشود؟

روزنامه الشرق الاوسط سعودی به نقل از منابع امنیتی عراق نوشت: اسامی دو افسر سابق ارتش عراق به نام های ایاد العبیدی و ایاد الجمیلی بیشتر از دیگران برای جانشینی ابوبکر البغدادی مطرح و بر سر زبانها است.

ایاد عبدالرحمن العبیدی ملقب به "ابو صالح" یا "فاضل حیفا" افسر بلندپایه سابق دوره صدام است که بعد از سقوط رژیم بعث در عراق در سال 2003 میلادی از تفکرات افراطی تاثیر پذیرفت و وارد صفوف گروه القاعده شد. وی از جمله زندانیان سابق در زندان بوکا بود.

مدیریت زندان بوکا برعهده نظامیان آمریکایی بود که شماری از سرکردگان تروریست از جمله خود ابوبکر البغدادی نیز پیش از برعهده گرفتن سرکردگی گروه تروریستی داعش، مدتی در این زندان نگهداری می شد که آمریکایی ها او را آزاد کردند.

منابع یاد شده افزودند: العبیدی در سال 2015 میلادی مطرح شد یعنی زمانی که داعش وی را به ریاست شورای نظامی به جای ابومسلم الترکمانی از سرکردگان بارز عراقی این گروه منصوب کرد که کشته شده بود. وی همزمان معاون البغدادی در عراق شد.

این منابع تصریح کردند: ایاد حامد خلف الجمیلی مشهور به "ابوعبدالرحمن الانصاری" از اهالی شهر فلوجه عراق، درجه سرهنگی ستاد دستگاه اطلاعات ارتش رژیم صدام را داشت و وی هم اکنون بر امنیت داخلی گروه داعش نظارت دارد و از فرماندهان نزدیک به البغدادی محسوب می شود و سمت معاون سر کرده داعش را در اختیار دارد.

منابع مختلف اخیرا از کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش خبر داده اند.

منبع: تسنیم