چگونه نگاه کردن به عکس ها موجب خارش پوست می شود‎

این روزها هر کدام از ما با هزاران تصویر رو به رو می شویم؛ تصاویری از جنس ها و با موضوعات مختلف. فکر می کنید این عکس ها چه تأثیری بر ما می گذارد؟ آیا این اثرگذاری تنها روحی است یا جسم ما را هم تحت تأثیر قرار می دهد؟

بدون تردید هر یک از ما روزانه ساعات زیادی را در فضای مجازی صرف تماشای عکس عکس های مختلف می کنیم. گذراندن این میزان از وقت در شرایطی اتفاق می افتد که همین عکس های به ظاهر ساده می تواند نمود جسمانی داشته باشد. شاید تعجب کنید اگر بدانید، تماشای عکس های راه راه عملکرد مغز و پوست ما را به طرز شگفت آوری تغییری می دهد.

در واقع، اگر شما به طور اتفاقی به عکس یک گورخر یا تصاویر خط داری از این دست نگاه کنیم، به تدریج علائم میگرن در ما بروز پیدا می کند. به گفته دانشمندان: تضاد و اختلاف بسیار در عکس های این چنینی موجب بیش فعالی کارکردهای مغز می شود. بر این اساس، تنها چند دقیقه خیره شدن به این عکس ها کافی است تا سر درد آغاز شود.

علاوه بر این، تماشای عکس های از آسیب های دیگران و دردهای آنها به ویژه اگر جسمانی باشد موجب حساسیت های پوستی می شود. خارش و قرمزی پوست از تبعات نگاه کردن به چنین عکس هایی است. بنابراین، بهتر آن است که نسبت به آنچه نگاه می کنید دقت بیشتری به خرج دهید. ممکن است آنچه از نظر ما بی اهمیت جلوه می کند منجر به دردهای جسمانی و روانی شود.

منبع دیلی میل